| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Hepp godtfolk!
Trenger noen råd her. Bygger om på skilpaddeterra av praktiske årsaker og må i den sammenhengen lage en "ramp" over en skillevegg. Alt er mekket og klart, men står ovenfor en liten problemstilling. Rampen holder en ca. 40 (+/-) graders vinkel, noe som ikke er problematisk, men den er derimot glatt. Så trenger noen gode og raske råd her. Har lest litt hva andre gjør med silikon o.l. Hvordan fungerer det med silikon med sand strødd på? Vil det lage godt nok grunnlag for et godt feste som vil bli brukt mye? I så fall, hvor får jeg kjøpt slik silikon? Heter det bare silikon? Har null erfaring med slikt. Andre forslag taes i mot med stor takk! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Akvariesilikon får du på clas ohlson, spør betjeningen, koster rundt 69,- pr tube.. Det du kan gjøre er å blande masse sand og silikon i en beholder, smøre silikon oppå overflaten du skal ha grep på, og oppå silikonen igjen smører du et lag med sand/silikon blanding. Viktig å bruke akvariesilikon da dette ikke er giftig for dyra
lykke til!
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk takk!
Blæh, nå må jeg vente til mandag med å få tak i silikonen da. Jeje. Takk for tipset! Kjører på med forslaget ditt.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Nytt problem. Har selvfølgelig ikke nok sand og plantasjen får ikke inn før slutten av april...
Maxbo er utsolgt og får heller ikke inn før våren. Nå er gode råd dyre. Anyone? Er på utkikk etter finkornet sand (stor mengde 5L ++). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Japp, dyrebutikken kan ta inn om de ikke har..
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Eugh... 5 dl sekker ála 150 kr. utgår. Andre forslag?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
altså, bare en idè jeg kom på nå... vis du skal lage en rampe over en vegg, så må jo padda få skikkelig tak i det den går på, hva med å lime fast taubiter som går på tvers av rampen? gjerne litt "rufsete" tau, sånn som er lagd av ordentlig tråder.. da kan du bruke limpistol istedenfor silikon også.. akvarie silikon er dyrt og lukter deretter
![]() veit ikke om du helt skjønte hva jeg skulle fram til men... Mvh Robin
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Robin: absolutt ikke en dum idé! Selv når jeg hadde skilpadde (gulbuket terrapin - sumpskilpadde visstnok..) lagde jeg en plattform i plexi glass, og på trappen som gikk nedi vannet hadde jeg *kun* silikonert inn trappetrinna, noe som jeg merka var litt tungt for henne å klatre opp på av og til..
Så hadde jeg vært trådstarter har jeg gått for Robin sitt tips, trappetrinn av tau som limes fast. Det kan også bli temmelig stilig/pent, slik jeg ser det for meg! Lykke til!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Aha! Smart! Det var neimenn ikke så dumt! Har lim, og har faktisk nok tau! Dessuten skjønner jeg akkurat hva du mener!
![]() Takk for tipset! Men trenger fremdeles sand som substrat(!) Noen som vet hvor jeg kan få tak i det asap? Oslo/omegn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |