| Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
|
Lurte på om det er noen av dere som vet om det finnes "Lizard scent" for salg i norge og evt hvor.
Eksempel på lizard scent: Hwy. 49 Sporting Goods: Jacks Juice 66003 Lizard Scent Aerosol Spray 8oz Jeg finner flere steder i utlandet men lurer altså på om dette går ann å få tak i her til lands.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Hva er det for noe?
kanskje det finns i norge,bare under ett annet navn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Øgle lukt
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
kan jeg spørre hva du skal med øgle lukt?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Det er vel vanlig å bruke på formus/rotter til dyr som egentlig bare vil spise øgler, om jeg ikke tar helt feil. Tror man får det med frosk også. Botrhiechis schlegelii juveniler vil ofte ikke spise i starten, siden de spiser mest amfibier og små øgler når de er små i naturen. Da kan man enten ta en frosk og bruke den, eller man kan kjøpe lukt på flaske
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
ååå da så hehe fatta liksom ikke helt greia med det, men dette er jo ganske så forståelig
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Beklager at jeg ikke har svart før nå Gibbs, men jeg har vært borte noen dager. Ser at Viridovipera egentlig har svart på dette. Men lurer fortsatt på om noen vet om dette er å få kjøpt i Norge? evt Sverige eller Danmark.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Da er dette en oppdatering vist andre mennesker skulle finne på å søke på forumet etter dette.
Måten man går fram på for å få kjøpt øglelukt på boks. Etter å ha kontaktet alt fra fiskeavdelingen på XXL til Gunnars fiskestue i Alta fant jeg ut at dette var dødfødt å få tak i her i norge. Det man gjør er å oprette en profil på JetCarrier, US mail and freight forwarding to Norway, Sweden & Denmark Disse har en funksjon som heter shop4u (man må ha en paypalkonto for å bruke denne funksjonen), dette innebærer at de skaffer produktet i USA mot et lite honorar og sender det til deg (i mitt tilfelle var honoraret på 1.35USD så det er ikke dyrt). Jeg ga dem informasjonen om hvilken butikk de kunne kontakte og hvor mye jeg var villig til å betale for produktet. Etter ca 1 dag fikk jeg et tilbud. De kunne skaffe varen, de skulle ha en slikk og ingenting i honorar. Hele operasjonen kom på ca 250NOK (noe sprayen sikkert hadde kostet uansett) levert til nærmeste postkontor i Oslo. Så da vet dere hvordan man skaffer øglelukt (Jack's Juice Lizard Sent 8 oz Aerosol).
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Har aldri brukt det der, men har sett det tilsalgs på messer i flere land, så det er og få tak på. skal ikke si att det er dette merket du nevner her.
Det finnes en rekke firmaer som leverer fryste smågekkoer til formålet, men inn til Norge er jo det ett problem også. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som vet hva dette er for en kar? | sserl | Ekte edderkopper | 6 | 05-11-2008 16:08 |
| Noen som vet hva dette er? | Miroxx | Øgler | 5 | 24-10-2007 16:45 |
| Noen som vet hvilken art dette er? | pinneline | Ekte edderkopper | 5 | 15-07-2007 16:29 |
| Noen som vet hva dette er | misspower | Skilpadder | 9 | 20-04-2007 16:19 |
| vet noen om dette??? | sandtrøen | Taranteller | 2 | 19-06-2006 21:15 |