"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr Noen som vet om dette kan kjøpes i Norge?

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-11-2008, 00:12   #1
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 94
Standard Noen som vet om dette kan kjøpes i Norge?

Lurte på om det er noen av dere som vet om det finnes "Lizard scent" for salg i norge og evt hvor.

Eksempel på lizard scent:

Hwy. 49 Sporting Goods: Jacks Juice 66003 Lizard Scent Aerosol Spray 8oz

Jeg finner flere steder i utlandet men lurer altså på om dette går ann å få tak i her til lands.
Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 00:50   #2
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Hva er det for noe?
kanskje det finns i norge,bare under ett annet navn.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 10:02   #3
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Standard

Øgle lukt
Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 12:06   #4
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

kan jeg spørre hva du skal med øgle lukt?
Gibbs er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 13:09   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Det er vel vanlig å bruke på formus/rotter til dyr som egentlig bare vil spise øgler, om jeg ikke tar helt feil. Tror man får det med frosk også. Botrhiechis schlegelii juveniler vil ofte ikke spise i starten, siden de spiser mest amfibier og små øgler når de er små i naturen. Da kan man enten ta en frosk og bruke den, eller man kan kjøpe lukt på flaske

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 15:43   #6
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

ååå da så hehe fatta liksom ikke helt greia med det, men dette er jo ganske så forståelig
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-11-2008, 00:09   #7
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Standard

Beklager at jeg ikke har svart før nå Gibbs, men jeg har vært borte noen dager. Ser at Viridovipera egentlig har svart på dette. Men lurer fortsatt på om noen vet om dette er å få kjøpt i Norge? evt Sverige eller Danmark.
Svar med sitat
Gammel 20-03-2009, 22:46   #8
Reptilfreak

Sir_Hiss sin avatar

Standard Løsningen.

Da er dette en oppdatering vist andre mennesker skulle finne på å søke på forumet etter dette.

Måten man går fram på for å få kjøpt øglelukt på boks.

Etter å ha kontaktet alt fra fiskeavdelingen på XXL til Gunnars fiskestue i Alta fant jeg ut at dette var dødfødt å få tak i her i norge.

Det man gjør er å oprette en profil på JetCarrier, US mail and freight forwarding to Norway, Sweden & Denmark
Disse har en funksjon som heter shop4u (man må ha en paypalkonto for å bruke denne funksjonen), dette innebærer at de skaffer produktet i USA mot et lite honorar og sender det til deg (i mitt tilfelle var honoraret på 1.35USD så det er ikke dyrt).

Jeg ga dem informasjonen om hvilken butikk de kunne kontakte og hvor mye jeg var villig til å betale for produktet. Etter ca 1 dag fikk jeg et tilbud. De kunne skaffe varen, de skulle ha en slikk og ingenting i honorar. Hele operasjonen kom på ca 250NOK (noe sprayen sikkert hadde kostet uansett) levert til nærmeste postkontor i Oslo.

Så da vet dere hvordan man skaffer øglelukt (Jack's Juice Lizard Sent 8 oz Aerosol).
Svar med sitat
Gammel 21-03-2009, 00:58   #9
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 621
Standard

Har aldri brukt det der, men har sett det tilsalgs på messer i flere land, så det er og få tak på. skal ikke si att det er dette merket du nevner her.

Det finnes en rekke firmaer som leverer fryste smågekkoer til formålet, men inn til Norge er jo det ett problem også.
Gobblin er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Noen som vet hva dette er for en kar? sserl Ekte edderkopper 6 05-11-2008 16:08
Noen som vet hva dette er? Miroxx Øgler 5 24-10-2007 16:45
Noen som vet hvilken art dette er? pinneline Ekte edderkopper 5 15-07-2007 16:29
Noen som vet hva dette er misspower Skilpadder 9 20-04-2007 16:19
vet noen om dette??? sandtrøen Taranteller 2 19-06-2006 21:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:19.