| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
Jeg var ganske sikker på min kunnskap, men nå begynnte jeg å tvile.
En bekjent av meg var innom en dyrebutikk i storbyen og ville muligens ha en tarantell, hun ble fortalt dette: 1. Hvis hun skulle reise bort på ferie 1 mnd så måtte hun fòre tarantellen med spesialfòr før avreise. (hvilken type spesialfòr vet vi ikke) 2. Tarantellen kunne ikke forlate butikken før de hadde sett at den spiste samme dagen den skulle dra, siden ny eier ville da aldri få den til å spise hvis den ikke spiste samme dagen den dro? 3. Tarantellen måtte ha spesial blå vanngele' for å klare å drikke, og dette måtte 'vannes' en gang i uka 4. Spesial grus/stein skulle legges i bunnen av terra for å fordele varmen fra varmematten jevnt, bark på toppen. 5. Tarantellen skal ha mat hver dag Jeg jobber selv i dyrebutikk og jeg har fått "opplæring" av dere på forumet her for noen år siden og anbefaler alle 'reptilkunder' til å bli medlem her inne. Men dette er jo såppas lenge siden at ny kunnskap kunne jo ha dukket opp. Trenger en oppdatering hvis noen av punktene ovenfor er riktige Jeg brøt jo ut i latter når noen av punktene ble nevnt, men det kan jo hende at jeg tar feil ![]() Takker for svar! God Jul <3 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
For det første: Hahhahaha, det er vel noe av det morsomste jeg har hørt... Hadde vært såå stas å få høre den lista der face2face
![]() 1. Spesialfòr ala stort insekt eller gjerne en liten pinkies om man har lyst 2. Say what? Taranteller kan bruke en evighet på å spise og de har ingen problemer med å spise i etterkant... Rubbish ![]() 3. Æsj og nei. Det er sirissklin som i grunn er tull, vann funker bedre selvom om sirisser klarer å drukne i 0,1 ml med vann........... Så kan jo kanskje være okay til de. 4. Rubbish again + at varmematte på tarantell også er bortkasta kroner... 5. Stakkars dyr............ Ergo; Denne dyrebutikken/vedkommende som har sagt dette skal suge penger ut av en og da tenker jeg "ikke handle der" iallefall.... Å lure penger ut av kunder synes jeg er stygt gjort, hvis det rett og slett ikke bare er vedkommende er helt på bærtur... håper for vedkommendes del av første antakelse er riktig....
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Åhh for en lettelse Var såvidt jeg turte å poste det som hadde blitt sakt, men ble jo litt i tvil når det var så mange rare ting en plutselig skulle ta hensyn til.Da er vi enige om at dette var feil opplæring for vedkommne, stakkers ![]() Det er så trist at ansatte i enkelte dyrebutikker blir lært opp til å si slikt, bare for mersalgets skyld Takk for svar =) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skriv ut noen faktaark og gi til vedkommende i butikken slik at de lærer noe.
![]() Mye rart man kan høre i butikkene, men så lenge de ansatte må kunne alt om hvidt forskjellige dyr så er det dessverre forståelig at de tar feil en gang i mellom (selv om dette var i meste laget). |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Håper bare det blir godt motatt.Og selfølgelig kan alle si feil iblandt, det har jeg jo selv gjort og det var jo det som gjorde at jeg pugget fakta her inne på forumet. Jeg turte ikke snakke om taranteller igjen før jeg visste 100% sikkert hva jeg snakka om fordi jeg var så flau over hva jeg hadde sakt. Jeg vil jo tro at de ansatte har mere kunnskap på lager, men det er sikkert en kamp nå i juletiden om å få solgt mest i storbyene. Jeg vil nok levere et infoskriv til dem å håpe at dem leser det, for det er en kjempeflott butikk med kjempehyggelig betjening! =) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Du får prøve på det. Da jeg jobbet i dyrebutikk så babla jeg aldri ut om noe jeg ikke visste 100% sikkert, da la jeg til at "Jeg TROR, men er ikke helt sikker" gjentatte ganger og tilbød meg også å sjekke litt opp om det var ønskelig. Så får håpe de tar til seg informasjonen iallefall... Er så dumt at folk går på en real smell fordi dyrebutikken ikke vet hva de driver med... Det er jo mye bedre for dem å være seriøse og ordentlige og eventuelt tilstå usikkerhet og at de ikke vet - det skaper mye bedre kundekontakt enn om man øser på med ene dilldallet etter det andre
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrarieinnredning og innhold | Busy | Terrarier | 2 | 02-05-2010 15:11 |
| innhold av terrarie-vulpino | Ghostgirl | Taranteller og skorpioner | 5 | 08-04-2009 12:49 |
| forslag til nettside innhold/navn | gekko 96agam | Småprat | 7 | 16-07-2008 13:53 |