"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Terrarieutstyr Utstyr Leter etter helglassterrarie til skjeggagam

Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-10-2011, 13:02   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 26
Meldinger: 4
Question Leter etter helglassterrarie til skjeggagam

Hei!

Planlegger å sette opp et terra til en skjeggagam (som kommer i hus når terra er ferdig). Er ute etter et i helglass da jeg synes dette er penest. Planen var et som var 150 langt (60 eller 70 i bredde og høyde), men det lengste jeg har funnet er 120 Wromak terrarie 120x60x60 cm helglass spesial (wromak).

Skal man opp i størrelse blir det med aluminiumslister i alle hjørner Terrarium alu 150x60x80, noe jeg helst vil unngå av estetiske grunner.

Er det noen som vet om det finnes større helglassterra enn dette? Webzoo mente det da måtte dette isåfall spesiallages og skulle gi meg en pris på dette (en pris jeg er redd for blir ganske stiv).

Eventuelt noen som har fått laget dette andre plasser eller laget selv? Til hvilken pris?

Skulle det vise seg å bli helt umulig, er da 120x60x60 brukbart? Har jo lest at det skal holde i et par faktablader.. mens andre mener 150. Vil jo at skjeggisen skal få den plassen den har behov for
Adorabelle er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-10-2011, 15:21   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
Meldinger: 121
Standard

Akvasia.no har terraer helt opp til 220x60x70, men da i sorte lister. (som jeg synes ser bedre ut enn alu)

Men vet ikke om du liker de i sort heller, eller er det bare Alu du ikke liker?

Isåfall er de en del billigere der enn på Webzoo, men så spørs det jo hvor du bor, da Akvasia ligger i Trondheim.
reptis er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-10-2011, 15:41   #3
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

WROMAK lager på mål, og det koster vanligvis ikke noe mer enn det ett tilsvarende i samme størrelse koster.
Svar med sitat
Gammel 18-10-2011, 16:04   #4
Reptilfreak

tusenlapp sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 19
Meldinger: 101
Standard

[QUOTE=
Eventuelt noen som har fått laget dette andre plasser eller laget selv? Til hvilken pris?[/QUOTE]

jeg har laget et terrarium til ørken skorpioner, jeg kjøpte glass selv og silikonerte sammen.
Bestilte 3* 1.20cm og 5*50cm glass plater. jeg måtte betale 950 for glasset. men kommer vel ann på hvor du bor da :S
tusenlapp er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-10-2011, 16:41   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Å laga i hel glass selv blir som regel samme pris eller dyrere en og kjøpe. Ivertfall min erfaring etter akvariums tiden min! Men er gøyere og lage sel da!
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-10-2011, 18:36   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 26
Meldinger: 4
Standard

Takk for svar! Godt å høre at pris på spesiallaget (det ordet høres så rådyrt ut ) terra fra Wromak ikke bør bli så altfor kostbart. Da satser jeg egentlig på det. Personlig synes jeg lister i seg selv "sperrer litt" for innsikten. Sikkert artig (og noe billigere) å lage selv, men med ti stk jentetomler får jeg overlate byggejobben til de som kan det

Men ser de har en variant som heter "Terra Light" (Wromak Strona G³ówna) som ser veldig fint ut med "ferdige armaturer" nedi. Det skal vel være greit å bestille dette så lenge jeg passer på å sørge for at dyret ikke kan komme borti noe varmt?

Bor forresten i Oslo, så tenkte bestille gjennom Webzoo og hente hos dem i Heggedal
Adorabelle er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 17:12   #7
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Dra å se på terrariene før du bestemmer deg.

Jeg hadde tenkt å kjøre wromak, men gjorde det ikke av forskjellige grunner. Blant annet så ser terrariene veldig "billige" ut, og de har ikke noen løsning for å ta ledningene ut av terrariet annet enn ved skyvedørene, noe som ikke er pent. (Terra light har åpning til ledninger i toppen da, men jeg ville heller ha armatur på tommen av terrariet).

Valget mitt falt på imazo ramme terrariene. Der er det åpning på siden til ledninger, slik at alt av elektrisk kan bli sjult. Du får også tak i billige fine armatur på aquamanias.no.
Jeg har selv disse i sort, og jeg ble veldig positivt overrasket da jeg fikk det. Ser pent ut, og passer bra sammen med imazo ramme terrarier.

Det er jo selvsagt smak og behag hva man foretrekker. Jeg bare husker at jeg ble veldig negativt overrasket da jeg så wromak terrariene i butikken, i forhold til når jeg bare hadde sett dem på nett.

Blir nok bra uansett hva du velger, og for dyret spiller det jo absolutt ingen rolle
ville er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
leter etter en tråd som forklarer HET Tony Boa og pyton 17 24-07-2011 00:12
leter etter et inlegg ang fordyr fra utlandet!!!! anders86 Fôrdyr 3 09-11-2010 12:46
Leter etter terrarie "bruksanvisning". Uromastyx22 Terrarier 2 26-12-2008 20:07
leter etter 2 hanner. duefjes Byttelån av dyr for parring. 4 17-08-2008 01:01
Leter etter bilder & info... alexan3010 Øgler 13 17-10-2006 16:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:17.