|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 28
|
Jeg har prøvd å søke, men fant ikke helt svar på det jeg lurer på. Kjøpte Trixie reptilbark på dyrebutikken, men så kommer jeg hjem og ser at det er av furu. Kan jeg bruke det i terraet til en kornsnok ettersom det er behandlet, eller er det best å prøve å returnere posen? Vil ikke at lille bebisen min skal bli forgiftet.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Jeg ville ikke tatt sjansen! Det er vel olja i furu som ikke er bra, og jeg tror ikke noe behandling fjerner olja fra barken? Det er i såfall veldig ulønnsomt/risky, bare for å kunne bruke det til slanger. Men jeg har personlig bare holdt meg unna all furu. Jeg har ikke lest noe særlig om det heller siden jeg ikke har hatt behov for å holde dyr i nærheten av det. Så regner med at det helt sikkert er noen her inne som vet mere.
Synes heller ikke bark egner seg noe særlig for slanger i det hele tatt. Kornsnoker liker å grave tunneler. Di liker å ligge under substratet å kjøle seg ned om det blir for varmt og di liker å gjemme seg der. Dessuten koster reptilbark en formue. En pose på 20-30L koster vel 300-400kr, i motsetning til naturtorv som koster under hundrelappen for 150L. Men det er jo smak å behag
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Bobby bear på repti.net selger aspen shavings, dette er pent, lukter lite(ingen ting), holder bra på fukt og er billig. Jeg har selv prøvd dette og var veldig fornøyd.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 28
|
Tropehagen ville ikke ha tilbake posen sin, så da har jeg den til salgs... 10 liter.
Aspen har jeg prøvd å finne uten hell, jeg har bare konto på den nye reptisiden og der får jeg aldri svar når jeg kontakter folk med annonser ute ![]() Men vanlig naturtorv uten tilsetninger vil fungere greit da eller? Lukter det? |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg kan sende han en melding å se om han kan legge ut annonsen her for det er jo lovlig. Naturtorv blir brukt mye så det går sikkert bra men vil tippe den også inneholder bark fra gran og furu så du er vel like langt. Og det lukter no jævlig og er IKKE fri for buggs. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
Personlig synes ikke det lukter noe, og har ikke funnet noen insekter i noen av sekkene jeg har kjøpt, men tviler ikke et sekund på at det kan dukke opp noen Men en tur i ovnen gjør susen på alt av insekter hvertfall, og alt annet innenfor bakterier
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bark/underlag | Zard | Terrarier | 8 | 21-10-2010 22:28 |
| Spiser pinnedyr bark? | Gussy986 | Pinnedyr | 4 | 01-03-2009 16:37 |
| reptil bark til leo?????? | shisha | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 20-02-2008 12:33 |
| Bark? | telia | Snoker | 3 | 19-12-2007 22:29 |
| Billigg bark 26. L | leogecko | Småprat | 5 | 20-11-2007 20:37 |