"
Gammel 26-07-2011, 16:53   #1
Reptilfreak

Macha sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 28
Meldinger: 68
Standard Hva har dere under terraet?

Jeg har sett utrolig mange flotte terrarier her, både kjøpte og hjemmesnekrede. Men det er sjelden noe info om hva terrariene er plassert oppå, jeg regner med at de fleste ikke står rett på gulvet
Mottar snart et på 110x60x60 og lurer fælt på hva det skal stå på. Møbelet må jo både passe målene og tåle vekten. Bilder, tips og egne erfaringer?

Edit: Mulig dette temaet skal ligge i den andre terrariekategorien... er litt forvirret om dagen.

Sist endret av Macha; 26-07-2011 kl 16:54. Begrunnelse: La til fundering
Macha er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 17:26   #2
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Meldinger: 219
Standard

er det slik helglassterrarie? viss ikke er det vel slik ramme på det så man kan bare plasere det rett på bordet, vekta er vel ikke allverden sia dette ikke blir fullt med vann slik som med akvarier om ikke utsende spiller noe rolle der du skal ha det stående så fungerer bruskasser og treplate fint som bord
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 18:28   #3
Reptilfreak

Macha sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Meldinger: 68
Standard

Det er i helglass ja, og ganske tungt. Må innrømme at jeg har lyst på noe litt penere enn bruskasser og treplanke, selv om det bare er vi som bor her som skal se det Men takk for tipset!
Macha er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 19:47   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Dette er malm sin tråd om sitt paladorium. Svært og mye vann neddi der så helt sikkert tungt. Han har funnet et veldig fint møbbel og tror til og med at det står hvor det er kjøpt på ett av de første sidene ;P
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 19:49   #5
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Meldinger: 219
Standard

vet at på helglassakvarier med vann bruker man isoporplate under for at ikke ujevnhetene i bordet skal sprekke bunnglasset. men viss du skal bruke heatmat så vet eg ikke om isoporen smelter eller va den gjør.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 20:18   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

kommode bruker jeg. Har 3 terrarier i bredder (30x30x30)
praktisk da jeg bruker skuffene under også
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 22:40   #7
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard

her et 90x45x45 på et akvariebord, så lagde jeg bord til et 60x45x45. har et 60x45x45 på ovnen i stua kun kuttet til plate som det står oppå. og et 60x30x30 på en kommode, som det igjen står et 30x30x30 terra oppå
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-07-2011, 23:06   #8
Reptilfreak

Dantalian sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

skal du ha det "billig"? lecablokker malte eller lakka, med en plate oppå.
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 00:56   #9
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Jeg har mine stående på gulvet! Og et mindre som får plass på et bord.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 02:39   #10
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
vet at på helglassakvarier med vann bruker man isoporplate under for at ikke ujevnhetene i bordet skal sprekke bunnglasset. men viss du skal bruke heatmat så vet eg ikke om isoporen smelter eller va den gjør.
Jeg bruker varmekabler. de er plassert inne i terrariet under bunnlaget.
Forøvrig har jeg et terrarie på 150x70x150 på en egen benk. Mellom terrariet og benken har jeg en skumplate, liknende et liggeunderlag. Inne i benken har jeg skjult alt av teknikk, dvs en 25l vanndunk, pumpe til regnsystem og terrarie computeren.
To andre terrarier jeg har 45x60x100 og et 45x45x60 står rett på noen kontorbenker. Mindre terrarier blir plassert der det er mest hensiktsmessig Alle terrariene er i helglass.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva skal jeg ha i terraet. valiant Terrarier 24 15-03-2011 20:51
Planter i leos terraet Hignoria Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 04-01-2011 15:40
Edderkopp i E:T terraet allan Ekte edderkopper 7 29-08-2009 00:10
terraet til et pinnedyr Nikazo Pinnedyr 10 13-08-2008 20:40
Ã… rydde i terraet korse Taranteller 2 22-09-2007 12:53

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:15.