"
Gammel 28-07-2011, 16:07   #11
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Jeg har ramme-terra plassert på en hvit ikea kommode.
HEMNES Kommode med 3 skuffer - gråbrun - IKEA

Målene på kommoden er: 110 x 51
Målene på terrariet er: 110 x 45

Så det ser veldig bra ut oppå der.

Nå er jo ditt veldig dypt (60 cm), så vet ikke helt om du finner ferdiglagde kommoder med den dybden.
ville er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-07-2011, 11:47   #12
Reptilfreak

Macha sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 28
Meldinger: 68
Standard

Takk for svar, alle sammen Interessant å høre hvordan andre har gjort det.
Planen er jo å ha en varmematte under terraet, burde jeg ha isopor eller lignende mellom matta og underlaget da? *newbie*

Som du sier, ville, er det jo ganske dypt. Jeg har trålet møbelbutikker på nett og det er ikke så lett å finne noe som både er stort nok i bredden og ikke over 150 langt. Blir vel en arbeidsbenk eller skrivebord av noe slag, letingen fortsetter Jeg vil helst ha det litt opp i høyden ettersom vi har andre dyr her også.
Macha er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-10-2011, 21:19   #13
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 26
Meldinger: 4
Standard

Jeg venter på en pris på Wromak helglassterra på 150x60x60 og min plan er foreløpig:

2 stk 60x60 benkeskap med 1 stk benkeskap 30x60 i mellom (ment for kjøkken) fra Ikea. Med høyglans hvite dører (1 dør på hver) på 60-skapene og 30-skapet har sånn uttrekkbar reol.

Disse skal så snekres sammen og settes på kraftige hvite (dog fine, hehe) møbelhjul.

Så en benkeplate i hvitt eller grått oppå.

Adorabelle er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-10-2011, 19:33   #14
Reptilfreak

Macha sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Meldinger: 68
Standard

Det hørtes ut som en lekker løsning, håper vi får se bilder når det er klart
Macha er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-12-2011, 23:53   #15
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Oslo-området.
Meldinger: 32
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Søtsnoken Vis post
Jeg har sett utrolig mange flotte terrarier her, både kjøpte og hjemmesnekrede. Men det er sjelden noe info om hva terrariene er plassert oppå, jeg regner med at de fleste ikke står rett på gulvet
Mottar snart et på 110x60x60 og lurer fælt på hva det skal stå på. Møbelet må jo både passe målene og tåle vekten. Bilder, tips og egne erfaringer?

Edit: Mulig dette temaet skal ligge i den andre terrariekategorien... er litt forvirret om dagen.
Jeg bruker bunnen av gamle seksjoner under et av mine akvarier (sånne du får kastet etter deg på finn). De har stor flate under hvis du skal ha litt vekt oppå, så ikke gulvet blir skadet. Og så har de skapdører, så du kan lagre ting der. Min måler 50 90 45 (høyde, lengde, bredde), så de blir lavere enn vanlige akvariebord.
Tinky er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-12-2011, 15:34   #16
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Til to av terraene bruker jeg kun selvlagde bord som står oppå hverandre som en nødløsning, til man får bygget / bestilt skikkelige hyller

Skjeggisterraet står øverst på en slik;

Arbeidsbenk med verktøytavle - Jula – Alt for hjemmefiksere til proffe
( verktøytavlen er ikke montert på )

Og på ''etasjen'' under skal det monteres MDF plater bak og på sidene, og skyvedør av glass i front
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva skal jeg ha i terraet. valiant Terrarier 24 15-03-2011 20:51
Planter i leos terraet Hignoria Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 04-01-2011 15:40
Edderkopp i E:T terraet allan Ekte edderkopper 7 29-08-2009 00:10
terraet til et pinnedyr Nikazo Pinnedyr 10 13-08-2008 20:40
Ã… rydde i terraet korse Taranteller 2 22-09-2007 12:53

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:15.