| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
|
Heisann
![]() Jeg har et prosjekt på skolen der vi skal bygge et eller annet som ikke er så alt for stort, og jeg har valgt å lage en terrariehylle som slingsene mine kan flytte inn i når de er litt større. Hyllen skal ha målene 120x30x30 og det skal være fire rom (ca 30x30x30). Problemstillingen min er at jeg må lage den med et materiale som ikke råtner når det kommer jord inn. Hvis det er noen som har bygget noe ligninde før, kan dere kanskje fortelle meg materialene dere brukte? Det skal være pleksiglass med giljotinåpning på hvert av de fire rommene. Jeg har laget noen data animerte skisser som jeg kan legge ut for at dere kan få en idè om hvordan det vil se ut, men det vil ta litt tid siden jeg ikke har bildene på denne PC-en. På forhånd tusen hjertelig takk for alle svar.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Disse ville vel vært perfekte tror jeg, da de kommer i lengder på 2,4m og er 30cm brede. Da er det bare å dele en i to, og sette 30cm lange biter imellom. Så kan du forsegle alle hjørner med silikon.
Det finnes også noen remser som strykes på de kantene du har kappet, disse vet jeg imidlertid ikke hvor selges. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
|
Tusen takk for svar Goomba! Og disse vil ikke råtne når det kommer jord og ca 50-70% luftfuktighet inn? Jeg har 6 slings hvor 3 eller 4 av de flytter inn. De er Brachypelma smithi og Grammostola Pulchra, men jeg har en Acanthoscurria geniculata som har en smule for lite terrarie, og den krever jo litt høyere luftfuktighet, så om treverket ikke tåler det, blir det nytt glassterrarie på geniculataen og det blir de 4 yndlings slingsene som flytter inn.
Det jeg sliter litt med å finne er spor som giljotinåpningen av pleksiglass skal gå i. Noen som vet om steder jeg kan få tak i dette? Igjen takk for hjelpen!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Melamin (som disse platene er dekket med) brukes jo vanligvis til å lage plastkopper og plasttallerkener så jeg vil tro at dette ikke vil råtne, så lenge du legger silikonfuger i alle innvendige plateskjøter.
Disse hadde kanskje brukes til lister til plexiglasset? Det spørs litt hvor tykke glass du hadde tenkt til å bruke, men jeg regner med de ikke er tykkere enn 8mm. Det jeg ville gjort var å fjerne den selvklebende tapen som disse leveres med, og så lime de fast med en skikkelig lim. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Vannfast fine'r eller playwood som du metter med f.eks trelim råtner ikke, for sikkerhetskyld kan du legge et lag som Jotun Penguard som membran på toppen.
Jeg vet om mange som har brukt disse materialene i saltvannsakvarier med bra resultat. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| terrariehylle |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leopardgecko: Bygge eller kjøpe terrarium? | jebfx | Terrarier | 12 | 14-11-2009 13:59 |
| Bygge terrarium til skilpadde | sssmini | Prosjektplaner | 6 | 01-04-2009 19:02 |
| Skal bygge bakgrunn med byggeskum! | Chibi | Terrarier | 6 | 07-03-2007 20:24 |
| bygge terrarium | snowy | Terrarier | 2 | 18-02-2007 09:41 |
| Skal bygge meg et terrarium til Leopardgecko! | jebfx | Terrarier | 12 | 29-01-2007 13:15 |