| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Tenker på og skaffe meg en korn snok. Og jeg lurer på hvordan jeg burde lage til terariet.
Hvor stort må det være, Hvilket utstur og målere må jeg ha, Hvor stor vannskål trenger snoken. All info om kornsnok terarium er nyttig. Om du har forslag om andre slanger som er bra for helt nybegynere (ikke gifig) som kansje ikke blir helt like lang som en kornsnok så hadde det vært fint Men jeg vil ha en slange som er mest mulig rolig og minst mulig agresiv og som tåler og tolererer og bli håndtert. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Kornsnok (Pantherophis guttatus)
Terra minst 125x50x50... Vannskålen må være stor nok til at den kan bade
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Men dog, om den spiser dårlig, anbefales det å prøve mindre terra. Kornsnoken skyr åpenhet, og liker det litt mindre, med gode gjemmesteder.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Kornsnoken min bodde i et akvarium i sikkert rundt 5 år. Det er i målene 80x45x50,men da snoken hadde blitt foret kun en gang i månden med musepinkies er den ikke mer enn rundt metern.
Akvariet er nå ordnet slik at det funker likt som et terrarium.. Som janka sier,helst ikke forstort terra om den ikke spiser så bra
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Sitat:
Men om du er opptatt av å ha en slange som er lite agressiv og som er lett å håndtere er det et godt valg. Men det blir feil å si "en slange som er bra for helt nybegynnere". Da ingen slanger er bra for nybegynnere om man ikke setter seg inn i holdet. Og igjen er mange arter greie til nybegynnere om man faktisk setter seg inn i det.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Jeg driver og leser og studerer fakta om slanger hele tiden for og være klar til og skaffemeg en og sørge for at den har det bra.
Om vannskålen skal være stor nok til at slangen skal kunne bade så må den være ganske svær for en voksen snok. Men den trenger vel ikke og få plass til heile kroppen i skålen av gangen. Trenger fortsat info om hva du burde ha i teraet som f.eks målere, varme, planter og røtter hva er best og bruke av varme lampe eller varme matte eller trenger du og ha begge. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Hei, jeg har en liten kornsnok unge på 15 cm
. Den bor i en glassbolle med sagflis. den har en Dorull der den liker å hjemme seg i, så har den en vannskål. Har satt en lampe ved siden av bollen. det er veldig varmt på rommet mitt da,ca rundt 25-27 grader. men hva skal jeg fore den ? Kan jeg prøve med rå skylling filet ?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Den slangen tror jeg du burde vurdere å gi bort til en voksen person som vil ha den.
Selv om den er veldig liten,skal den ha et terra/faunarium på minst 30x30x30,men vannskål,to huler,en trerot og bark. Alt dette får du kjøpt i dyrebutikk. Og man skal ikke fore en slange med kyllingfilet eller noe som helst kjøttprodukter som vi får kjøpt i butikk! En slange skal fores på rotter og mus,og en liten kornsnok som du har skal ha pinkies,altså nyfødte museunger. Får du ikke til dette eller gidder å leser noe,bør du gi i fra deg denne slangen. Ikke nok med det,finner noen av vennene dine på å fortelle foreldra sine at du har slange og de varsler mattilsynet,er det foreldrene dine som må betale boten og ta støyten. Skal man ha reptiler bør man vente til man er om ikke atten år,i allefall kunnskapsrik og bevist på hva man holder på med!. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Sitat:
Du skal mate den med musepinkies. nyfødte mus.
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tarantell Terarie | GuggenBart | Taranteller | 12 | 09-08-2008 01:36 |
| terarie til trelevende kopper | therabro | Terrarier | 17 | 27-04-2007 10:55 |
| akvareie til terarie | therabro | Terrarier | 18 | 08-03-2007 19:52 |
| luftfuktihet i terarie | energic | Taranteller | 4 | 30-09-2005 07:51 |