"
Gammel 01-08-2010, 21:42   #1
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
Meldinger: 209
Question Terarie til Kornsnok

Tenker på og skaffe meg en korn snok. Og jeg lurer på hvordan jeg burde lage til terariet.

Hvor stort må det være, Hvilket utstur og målere må jeg ha, Hvor stor vannskål trenger snoken.

All info om kornsnok terarium er nyttig.

Om du har forslag om andre slanger som er bra for helt nybegynere (ikke gifig) som kansje ikke blir helt like lang som en kornsnok så hadde det vært fint

Men jeg vil ha en slange som er mest mulig rolig og minst mulig agresiv og som tåler og tolererer og bli håndtert.
Sindre93 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-08-2010, 22:41   #2
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Kornsnok (Pantherophis guttatus)

Terra minst 125x50x50... Vannskålen må være stor nok til at den kan bade
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 00:48   #3
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

Men dog, om den spiser dårlig, anbefales det å prøve mindre terra. Kornsnoken skyr åpenhet, og liker det litt mindre, med gode gjemmesteder.
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 09:01   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Kornsnoken min bodde i et akvarium i sikkert rundt 5 år. Det er i målene 80x45x50,men da snoken hadde blitt foret kun en gang i månden med musepinkies er den ikke mer enn rundt metern.
Akvariet er nå ordnet slik at det funker likt som et terrarium..
Som janka sier,helst ikke forstort terra om den ikke spiser så bra
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 12:00   #5
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sindre93 Vis post
Om du har forslag om andre slanger som er bra for helt nybegynere (ikke gifig) som kansje ikke blir helt like lang som en kornsnok så hadde det vært fint

Men jeg vil ha en slange som er mest mulig rolig og minst mulig agresiv og som tåler og tolererer og bli håndtert.
Kongepyton er jo et godt alternativ, dog jeg vet ikke hvor mye kortere den blir. Det er vel ca samme lengde? Den blir en del kraftigere enn kornsnoken.
Men om du er opptatt av å ha en slange som er lite agressiv og som er lett å håndtere er det et godt valg.
Men det blir feil å si "en slange som er bra for helt nybegynnere". Da ingen slanger er bra for nybegynnere om man ikke setter seg inn i holdet. Og igjen er mange arter greie til nybegynnere om man faktisk setter seg inn i det.
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 19:14   #6
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
Meldinger: 209
Lightbulb Takker for svarene

Jeg driver og leser og studerer fakta om slanger hele tiden for og være klar til og skaffemeg en og sørge for at den har det bra.

Om vannskålen skal være stor nok til at slangen skal kunne bade så må den være ganske svær for en voksen snok. Men den trenger vel ikke og få plass til heile kroppen i skålen av gangen.

Trenger fortsat info om hva du burde ha i teraet som f.eks målere, varme, planter og røtter

hva er best og bruke av varme lampe eller varme matte eller trenger du og ha begge.
Sindre93 er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 12:51   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2010
Meldinger: 1
Question Hjelp meg

Hei, jeg har en liten kornsnok unge på 15 cm. Den bor i en glassbolle med sagflis. den har en Dorull der den liker å hjemme seg i, så har den en vannskål. Har satt en lampe ved siden av bollen. det er veldig varmt på rommet mitt da,ca rundt 25-27 grader. men hva skal jeg fore den ? Kan jeg prøve med rå skylling filet ?
Barjz er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 13:00   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Den slangen tror jeg du burde vurdere å gi bort til en voksen person som vil ha den.
Selv om den er veldig liten,skal den ha et terra/faunarium på minst 30x30x30,men vannskål,to huler,en trerot og bark. Alt dette får du kjøpt i dyrebutikk. Og man skal ikke fore en slange med kyllingfilet eller noe som helst kjøttprodukter som vi får kjøpt i butikk! En slange skal fores på rotter og mus,og en liten kornsnok som du har skal ha pinkies,altså nyfødte museunger.

Får du ikke til dette eller gidder å leser noe,bør du gi i fra deg denne slangen. Ikke nok med det,finner noen av vennene dine på å fortelle foreldra sine at du har slange og de varsler mattilsynet,er det foreldrene dine som må betale boten og ta støyten. Skal man ha reptiler bør man vente til man er om ikke atten år,i allefall kunnskapsrik og bevist på hva man holder på med!.
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 13:01   #9
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Barjz Vis post
Hei, jeg har en liten kornsnok unge på 15 cm. Den bor i en glassbolle med sagflis. den har en Dorull der den liker å hjemme seg i, så har den en vannskål. Har satt en lampe ved siden av bollen. det er veldig varmt på rommet mitt da,ca rundt 25-27 grader. men hva skal jeg fore den ? Kan jeg prøve med rå skylling filet ?
Hvorfor har du skaffa deg en kornsnok når du ikke vet noe som helst om de ?
Du skal mate den med musepinkies. nyfødte mus.
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 14:49   #10
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Barjz Vis post
...Sagflis er også SKADLIG om de er den vanlige typen
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Tarantell Terarie GuggenBart Taranteller 12 09-08-2008 01:36
terarie til trelevende kopper therabro Terrarier 17 27-04-2007 10:55
akvareie til terarie therabro Terrarier 18 08-03-2007 19:52
luftfuktihet i terarie energic Taranteller 4 30-09-2005 07:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:13.