| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Altså.. Siden mine kjære små fisler kom seg ut av forige boks har de nå fått en ny idiotsikker en.. Problemet nå er uvlyset. Noen smarte løsninger på hvordan jeg kan få uvlys inn uten at de kommer nær den og uten at de kommer seg ut? Jeg har uv spot, uten gitter. Boksen er ca 25 cm dyp. Forige boksen laga jeg eget gitter i lokket, det var her de kom seg ut. De er bittesmå enda og kommer seg ut av ALLE kriker og kroker.
Jeg regner med at uvstrålene ikke kommer seg igjennom hardplast, eller? Jeg får ikke dratt på dyrebutikken før i morgen og handlet reflektor med gitter. gosh. Dagative dyr altså
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Exo terra sine terrarier er da ganske rømmningssikre. Om du bare lukker igjen de lukene bak på lokket. Da får du lyset oppå.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Exo terra sine er langt fra rømningssikre (etter min erfaring med små dyr). de kommer seg gjennom sprekkene på glasset på de desverre.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe veldig finmasket netting? Får kjøpe netting i morgen tror jeg.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
|
Kjøpte slik myggnetting på clas ohlson for en b. dubia-boks jeg skal sette opp. Om det er slik netting du mener? Den var ikke dyr, og den var veldig finmasket ihvertfall.
![]() Edit: usikker på hvor sterk den er mtp øgler visstnok..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg får kikke litt rundt
De er ikke sterke dyrene enda, men tror jeg må finne en stivere type. har dem silikon på chlas?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Stockholm
Alder: 23
|
Ja dem har silikon der, de har også sånne sprut gitter til stekepanner som du kan bruke til netting
Clas Ohlson Internettbutikk |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
|
Ja, det har de.
Clas Ohlson Internettbutikk Clas Ohlson har mye rart skal jeg si deg, om du ikke visste det! Hehe.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
takker for hjelp
|
![]() |