| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Gamvik
Alder: 28
|
Ettersom tilgangen på det meste er dårlig her jeg bor, og alternativet er å bestille utstyr fra 100 butikker (= en formue i frakt for 35-70 kroners produkter -.-), har jeg bestemt meg for å gjøre det selv
![]() N. coloratovillosus (= 65-80% luftfuktighet i terrariet) i et akvarium på 30x30x60. Den høye fuktigheten er det som gir meg litt hodebry, og hovedsaklig det jeg lurer mest på i forbindelse med diverse utstyr. Ønsker også mest mulig konkrete svar (f.eks. lim: merke, navn o.l.) Planen er som følger: - Hente torv selv. Bor i ingenmannsland, så ingen ufinheter i jorda her. Steke denne i ovnen på...hvor mange grader og hvor lenge? - Hente stein lokalt, og bygge enkle formasjoner med isopor. Er det noen problemer tilknyttet til isopor jeg bør vite om? Regner med den bør være 100% dekket, for å unngå at fôrdyr spiser seg inn? Tenker også må muligheten for å legge stein i isoporen (vekt). Bruker jeg da kun silikon, eller kan man bruke f.eks. superlim? (sikkert dumt sp.m.) - Hente sand selv. Koke denne. Holder det? Eller er "tørrsteking" i ovn mer effektivt? Det jeg tenker, er at det mest effektive for å få bukt med eventuell mugg/råte, er å bruke silikon på bl.a. røtter. Hva tenker dere om dette? Jeg har hatt store problemer med mine røtter, som fikk mugg nederst (mot jordlaget) allerede etter noen dager. Hvilken maling skal jeg bruke? Og hvilken lakk? Leste om vannfast klarlakk. Samme hvilken? Har lest om 'Husfix'. Hva brukes denne til? Hvilken maling kan man bruke på den? Skum: Hvilken type? Hva bør jeg tenke på? Isopor: MÅ denne 'varmebehandles', eller holder det at man bare maler den(med silikon)? Om jeg bruker sand til overflater, vil tellaen like det? Ellers alle tanker tips og råd og fy-fy's dere kommer på
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Jeg glemte selvfølgelig noe! Har diverse kjever fra endel dyr (funnet ute). Kan disse bare kokes og legges inn? Får tellaen til å se livsfarlig ut!
Anyways, hvordan er det med fukt/mugg på kjever/gevirer?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Jeg har brukt kjever i utstillingsterra for et par messer siden. Og det er fint det. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Uuu, takk for tipset! Problemet er at vi ikke har apotek her Men har Apotek-i-Butikk. Mulig de har det. Skal i alle fall sjekke! *notere* |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bygge selv, isopor, lim, maling, silikon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bygging av terrarie | Malin | Skilpadder | 8 | 05-08-2009 16:29 |
| Skole hjelp til bygging av terra | Lillian | Terrarier | 12 | 05-11-2007 20:56 |
| Hjelp til terrarie bygging | Mikke86 | Terrarier | 19 | 22-04-2007 16:39 |
| Hjelp til terrarie bygging | Mikke86 | Terrarier | 3 | 08-04-2007 00:31 |
| Bygging! | Gibbs | Terrarier | 8 | 31-08-2006 14:29 |