"
Gammel 06-05-2010, 17:43   #1
Reptilfreak

FUNeral sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Gamvik
Alder: 28
Meldinger: 17
Standard Hjelp til bygging, tarantellterrarie

Ettersom tilgangen på det meste er dårlig her jeg bor, og alternativet er å bestille utstyr fra 100 butikker (= en formue i frakt for 35-70 kroners produkter -.-), har jeg bestemt meg for å gjøre det selv

N. coloratovillosus (= 65-80% luftfuktighet i terrariet) i et akvarium på 30x30x60. Den høye fuktigheten er det som gir meg litt hodebry, og hovedsaklig det jeg lurer mest på i forbindelse med diverse utstyr. Ønsker også mest mulig konkrete svar (f.eks. lim: merke, navn o.l.)

Planen er som følger:
- Hente torv selv. Bor i ingenmannsland, så ingen ufinheter i jorda her. Steke denne i ovnen på...hvor mange grader og hvor lenge?
- Hente stein lokalt, og bygge enkle formasjoner med isopor. Er det noen problemer tilknyttet til isopor jeg bør vite om? Regner med den bør være 100% dekket, for å unngå at fôrdyr spiser seg inn? Tenker også må muligheten for å legge stein i isoporen (vekt). Bruker jeg da kun silikon, eller kan man bruke f.eks. superlim? (sikkert dumt sp.m.)

- Hente sand selv. Koke denne. Holder det? Eller er "tørrsteking" i ovn mer effektivt?

Det jeg tenker, er at det mest effektive for å få bukt med eventuell mugg/råte, er å bruke silikon på bl.a. røtter. Hva tenker dere om dette? Jeg har hatt store problemer med mine røtter, som fikk mugg nederst (mot jordlaget) allerede etter noen dager.

Hvilken maling skal jeg bruke? Og hvilken lakk? Leste om vannfast klarlakk. Samme hvilken?
Har lest om 'Husfix'. Hva brukes denne til? Hvilken maling kan man bruke på den?
Skum: Hvilken type? Hva bør jeg tenke på?
Isopor: MÅ denne 'varmebehandles', eller holder det at man bare maler den(med silikon)?
Om jeg bruker sand til overflater, vil tellaen like det?

Ellers alle tanker tips og råd og fy-fy's dere kommer på
FUNeral er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-05-2010, 18:05   #2
Reptilfreak

FUNeral sin avatar

Standard

Jeg glemte selvfølgelig noe! Har diverse kjever fra endel dyr (funnet ute). Kan disse bare kokes og legges inn? Får tellaen til å se livsfarlig ut! Neida, men synes tanken er moro, bare det funker: Store skumle tellaen har spist opp rein og hjort og elg! Som et lite spark til folk som syns tellaer og eddiser generelt er såååå skumle Anyways, hvordan er det med fukt/mugg på kjever/gevirer?
FUNeral er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-05-2010, 18:11   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av FUNeral Vis post
Jeg glemte selvfølgelig noe! Har diverse kjever fra endel dyr (funnet ute). Kan disse bare kokes og legges inn? Får tellaen til å se livsfarlig ut! Neida, men synes tanken er moro, bare det funker: Store skumle tellaen har spist opp rein og hjort og elg! Som et lite spark til folk som syns tellaer og eddiser generelt er såååå skumle Anyways, hvordan er det med fukt/mugg på kjever/gevirer?
Gå på apoteket og kjøp vannstoffperoxyd. Og kok kjevene i det. Da blir det helt rent.

Jeg har brukt kjever i utstillingsterra for et par messer siden. Og det er fint det.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-05-2010, 21:23   #4
Reptilfreak

FUNeral sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lailande Vis post
Gå på apoteket og kjøp vannstoffperoxyd. Og kok kjevene i det. Da blir det helt rent.

Jeg har brukt kjever i utstillingsterra for et par messer siden. Og det er fint det.

Uuu, takk for tipset! Problemet er at vi ikke har apotek her
Men har Apotek-i-Butikk. Mulig de har det. Skal i alle fall sjekke! *notere*
FUNeral er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
bygge selv, isopor, lim, maling, silikon

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bygging av terrarie Malin Skilpadder 8 05-08-2009 16:29
Skole hjelp til bygging av terra Lillian Terrarier 12 05-11-2007 20:56
Hjelp til terrarie bygging Mikke86 Terrarier 19 22-04-2007 16:39
Hjelp til terrarie bygging Mikke86 Terrarier 3 08-04-2007 00:31
Bygging! Gibbs Terrarier 8 31-08-2006 14:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:12.