| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 22
|
Jeg lurer på om det går an å kjøpe varmelampe med stativ, som kan stå over hjemmet til skilpadda mi?
Har ikke så høy kant på plassen hans, og bare lurer på om det finnes. Kan jo selvfølgelig få en å henge på veggen, men det mest praktiske hadde vært om det fantes stående!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Tåler evt. en vanlig stålampe fra ikea en varmepære?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
hei
![]() jeg har ikke noe ærfaring med landskildpadder, men når det gjelder lamper kan jeg hjelpe deg. det er sikkert ikke noe problem å bruke en stålampe, bare pass på å få festa den så den ikke detter ned på dyra. på lampa står det hvor mange watt den tåler, vis du har en lampe som tåler 40 watt, kan du ikke bruke en pære over 40watt, skal du ha en 100watts pære må du ha en lampe som tåler 100 watt , ellers kan det være brannfarlig. Mvh Knut
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hvor mange watt anbefales?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Håper noen kan hjelpe meg, skal snart ut å kjøpe! Takk for hjelpen i allefall, Knut
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Varmelampen skal gi en varme på 30-40 grader. en 60 watts pære skal holde lenge til dette formålet
Når det gjelder å bruke en vanlig stålampe så kan det gjøre det vanskelig å flytte den på større avstand. Sjekk temperaturen på solplassen og reguler avstanden på pæra til temperaturen er passelig og stabil.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kjøpte en 75-watts, men ingen hadde beholdere, hverken stående eller til å feste/henge i dag. De skulle bestille opp til meg, så jeg får vel tak i det på lørdag. Inntil da får skilpadden bo i varm romtemperatur, dette skal gå bra? To dager i litt varmere romtemperatur?
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jo det har jeg faktisk, og det skal jeg bruke som reserveløsning frem til lørdag! Takk for tips.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||