| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Oppland
|
Som dere sikkert forstår trenger jeg hjelp med å bygge terrarie til 2 Testudo Hermani.
Trenger tips til byggemateriale og mål. Tar med glede imot tips ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Bruk søk- knappen så finner du sikkert noe...
![]() Jeg kan gi deg en link til et annet terrariebyggings prosjekt: Skal kjøpe landskilpadde, trenger råd og hjelp :) Det er som oftest best å bygge terrariet i tre, fordi hvis terraet er i glass, så vil skilpadden bli stresset med at den kan se igjennom glsset men ikke gå igjennom det. Ca mål til et terra til en 10cm stor skilpadde er 1kvm. Linker også til faktabladet der det står om skilpadden og litt lenger ned på bladet står også info om terra til testudo hermanni: Testudo hermanni - Gresk Landskilpadde står litt her og: Care Sheet - Eastern Hermann's Tortoise og her står det en god del:http://www.chelonia.org/Articles/PDFS/Hermann.pdf Lykke til. MVH Bernard
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Oppland
|
Kommet fram til at jeg skal lage en kasse på 120 X 120 X 40cm. med bunn av 22mm sponplater og hobbyplater som vegger.
som bunnmateriale skal jeg bruke en blanding av sand og jord. bør jeg ha noe i bunnen så ikke sponplata blir råtten? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| testudo hermanni eller? | Skilpadder | 8 | 12-07-2011 14:37 | |
| Kommentarer til "Testudo hermanni - Gresk Landskilpadde" | allergi | Kommentarer til faktaarkene | 0 | 10-05-2009 18:32 |
| Testudo hermanni - Gresk Landskilpadde | ElHein | Skilpaddefakta | 0 | 04-04-2009 12:07 |
| noob trenger hjelp til å sette opp terrarie | amaya | Terrarier | 9 | 17-06-2007 08:24 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |