"
Gammel 06-11-2009, 19:03   #1
Reptilfreak

Cinta sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 21
Meldinger: 51
Standard Noen som vil hjelpe meg?

Hei.
Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt

Jeg har lenge hatt lyst på en gekko, kanskje leopard gekko. Å nå har jeg lyst til å virkelig skaffe meg en. Jeg har søkt og lest endel på nettet, men finner liksom ikke alt jeg trenger svar på.

-Jeg lurer på hvor stort terarium jeg må ha? Hva det skal inneholde, tempratur osv.
-Er leopard gekko den riktige for meg når jeg er nybegynner? Eller er det en annen type som passer med bedre? Jeg har tidligere hatt slamkryper, men regner med at dette er endel anderledes.
- Går det bra å bare å ha en, elle trives dem bedre i selskap av en til?
- Åssen planter skal jeg bruke?
- Hva kan jeg mate den med?
-Priser på dyret og terarium? Og hvor kan jeg egentlig få tak i en gekko, må jeg dra til sverige..?

Huff, masse spm her
Men jeg vil vite mest mulig om det jeg skal sette meg til med, være godt forbredt sånn at den lille vil trives på best mulig måte
Cinta er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 19:26   #2
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Hei og velkommen til RF!

Virker ikke som du har sjekket så veldig mye, men jeg kan da hjelpe deg dog
Først og fremst: Øglefakta - Reptilfreaks.no
Les, se og lær. Det meste du lurte på står der inne. Du kan også kjøpe bøker. Amazon.com f.eks

- Terrariumet kan være så stort du vil! Men burde etter min mening ikke understige 60x40x40 (LxBxH) til en leo. Den må ha huler, en fuktboks, mat, varme og rent vann. Ca 1/3 av terrariet skal være varmere enn resten. Mer info om interiør i terrarie står i fakta-arkene jeg linket til over.