"
Gammel 03-09-2009, 01:38   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Stavanger
Alder: 25
Meldinger: 11
Standard Skjeggagam Terrarie

Hallo alle sammen.

Er ny her inne på reptilfreaks.no , men har vært en liten stund på repti.net.
Har nyligt skaffet meg en liten skjeggagam som er 2 mnd gammel.

Jeg holdt på og bygge terrarium til leoser når jeg kjøpte denne skjeggagamen, så mål og slik var bestemt før den kom inn i bildet .
Terraet er 100 lengde 90 bredde og ca 75 cm i høyde .
Jeg solgte leosen og fikk meg en skjeggis .
Vet at en voksen skjeggis ska ha større terra.
Derfor lurer jeg litt på hva andre synes om størrelsen på buret til en skjeggis.. ( hvor lenge jeg kan ha dette til i skjeggisen.? Har den i ett annet terrarium nå.

legge med bildet av terraet.

snakkes
Vedlagte miniatyrbilder
Skjeggagam Terrarie-dsc00446.jpg  
lassaron er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 01:53   #2
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Meldinger: 720
Blog Entries: 1
Standard

stilligt terrarie kom med flere bilder av skjeggisen og terra senere
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 08:32   #3
Reptilfreak

Baini sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Rogaland
Meldinger: 33
Standard

Litt usikker men ganske sikker for det om at den kan leve en god stund i dette. En voksen skal jo ha ca 120x70x70 og dette mangler jo 20 cm ene veien men ar 20 cm ekstra den andre, og du har flott hylle. Men er jo bare nybegynneren jeg så, men hold ham der i hvertfall en stund. Lykke til og vis bilder av skjeggisen
Baini er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 09:42   #4
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Baini Vis post
Litt usikker men ganske sikker for det om at den kan leve en god stund i dette. En voksen skal jo ha ca 120x70x70 og dette mangler jo 20 cm ene veien men ar 20 cm ekstra den andre, og du har flott hylle. Men er jo bare nybegynneren jeg så, men hold ham der i hvertfall en stund. Lykke til og vis bilder av skjeggisen
En voksen skal ha minst 150x60x60, så da mangler det 50 cm i lengden.. Men dette terraet er jo 90 bredt, så bunnareal-messig blir det, det samme.. Jeg ville likevel oppgradert til et lengre terra når den blir større - får den litt lengre strekke å løpe på f.eks.. (Og, du må jo ikke gå på minstemålet - jo større, jo bedre).
Den har det nok helt fint i det terraet der til den er omlag 8-12 måneder, men da ville jeg vurdert å skifte ut..

Fint terra forresten - med bakgrunn og det hele!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 09:43   #5
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Standard

Måtte se litt nærmere på bildet.. må si at det ser endel mindre ut i bredden enn 90 cm.. Har du målt innsiden, eller utsiden?
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 12:28   #6
Reptilfreak

Standard

Hallo Karl

Var innvendig mål før jeg begynnte og legge fliselim så er nok litt mindre, tenkte og bygge ett se større større om ca ett år.
Blir vel mye større , slik at den kan få seg plass og boltre seg på.
Dette er det første terrariumet jeg har lagt , og fått videre erfaringer fra dette ..
Så blir kjekt med neste prosjekt, har ikkje fått dørene ennå på dette.
Kan legge med bilder etterhvert når jeg har fått innredet dette .
Vedlagte miniatyrbilder
Skjeggagam Terrarie-dsc00450.jpg   Skjeggagam Terrarie-dsc_0734.jpg   Skjeggagam Terrarie-dsc00435.jpg  
lassaron er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 18:37   #7
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Standard

Det er et pent terra - spesielt til å være første forsøk! Fin skjeggagam! Keep up the good work!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 20:08   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Det er et pent terra - spesielt til å være første forsøk! Fin skjeggagam! Keep up the good work!

hehe takker , var kjekt og bygge eget, skal få tak i skarpere bilder av terraet. Tenker og sette på rullende dører . Så slipper jeg skrapelyder når jeg har sand som bunn. noen som vet ca pris på dører og slike lister ?
lassaron er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 22:09   #9
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Standard

Ganske mange kroner.. vi snakker tusenlapper, uten at jeg har noe eksakt beløp..

Det du kan gjøre er å sette opp en glass liste på f.eks 15 cm høyde på innsiden (avh av hvor høyt du setter skyvedørslista såklart), sånn at den stopper sanden fra å komme oppi skyvedørslista.. Det blir iallefall mye billigere - husk bare å få kantene slipt..
Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 22:43   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Ganske mange kroner.. vi snakker tusenlapper, uten at jeg har noe eksakt beløp..

Det du kan gjøre er å sette opp en glass liste på f.eks 15 cm høyde på innsiden (avh av hvor høyt du setter skyvedørslista såklart), sånn at den stopper sanden fra å komme oppi skyvedørslista.. Det blir iallefall mye billigere - husk bare å få kantene slipt..

sant det , men tenker siden jeg er igang er det like greit og gjør det skikkelig med tanke på at første prosjektet skal være en '' fasit'' på videre bygging :d men er ikke en dum ide . Men er det velgig mye billigere med sånn vanlige lister ?
lassaron er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Terrarie til skjeggagam astaroth Terrarier 7 31-01-2008 11:49
Skjeggagam.. quagmaier Gekkoer 11 25-10-2007 15:14
Terrarie til skjeggagam, temperatur og belysning magnus85 Terrarier 6 28-05-2007 12:10
skjeggagam & iguana terrarie/bur misspower Utstyr 0 14-02-2007 18:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:08.