| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Karmøy
|
Er sikkert en del tråder om dette... Anyways!
Jeg er på kikk etter en del terrarier... Jeg vil ha terrarier som er brukenes for en tarantell 30x30x30. Kommer til og begynne med taranteller igjen og muligens litt scorpioner! Men problemet er at jeg bare finner 30x30x30 terrarier som er jævlig dyre lokalt(fra 600 og oppover) Tingen er liksom det jeg har tenkt og ha et "hobby" rom da med en go del tellas i utgangspunktet. Og jeg har ikke råd til og kjøpe terrarier til den prisen er greit nok om du skal ha en 2-3 tellaer liksom... Men i dette tilfelle kommer jeg til og ha mange.. Så om noen har tips hvor jeg kan få kjøpt billige deler og lage terrarier eller kjøpe ferdige så en lyd... Plast eller glass er det samme... Men helst glass... Ihvertfall noe som er bra for tellaen! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
![]() Borr hull i lokk og sider, så er du good to go Billig, bra, og ikke minst- de kan stables.Selv har jeg de aller fleste av mine 200+ skorpioner i disse boksene. Har fem-seks glassterrarier til pynt i tillegg. Funker utmerket. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Eller ta en tur på noen av messene i Sverige/Danmark der finner du helglass terrarier til under 200,- norske kroner, da er det fort gjort og ta med 20 stk hjem
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Hvofor ikke starte smått å bygge seg oppover nå å da? nå vet ikke jeg om du har så mange tellas/skorpioner, men hvis du ikke er så veldig erfaren på punktet så kan det bli veldig mye stress med masse dyr på en gang, da spesielt med mating.
Jeg fikk meg et hobbyrom eller rettere sagt, terrarie rom. Jeg starta med 2-3 terrarier, og 2 år senere har jeg nå masse mer. har egentlig ikke tall på terrariene jeg har, men nå er ikke alt i bruk lenger heller. Det du også må huske på om du skal ha masse terras, det er at du som regel må ha god tid og ![]() Har du noen dyr fra før?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja har hatt mange dyr... Men måtte selge alt pga dama Men så sa dama at jeg fikk lov og begynne igjen visst jeg kjøpte en tella til hun og for hun hadde sett en rosa tella Så visst noen har peiling på navn på den så er jeg veldig intressert så bilde av den jeg og... Men glemt ut link og navn:S Begynner nok smått ja med en 5-6 stk så kommer det til og bale på... Har ikke tenkt og handle så veldig mange med det samme men jeg vill ha alt på plass når dem først kommer... Skjønner?
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja er jo mulig det... Men er nesten 10 timer kjøretur så det må nesten bli til sommeren i såfall Men flere ideer ? Så gi beskjed... |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Rosa tella er nok sikkert Grammostola rosea.
Du får holde øynene oppe på div sider, kommer innimellom noen som selger en del 30x30x30 terras. Bare vær rask for jeg driver selv og hamstrer inn Imazo 30x30x30 front åpning terras selv til sammlingen her. Eller så kan du høre med Nfredrik om ha kan lage en del terrarier til deg, vet han lagde en del for salg for litt siden.Vis dette lar seg gjøre tar du bilen opp til Ålesunds omr (mener det var der han holdt til) og fyller opp med en 10-15 stk. Da burde det holde en stund.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ikke dumt ikke dumt... Får nesten se det litt ann hva jeg gjør Nei var ikke en rosea tror jeg... Hele tellaen var rosa... hår og alt.. lyse rosa veldig vakker Fant den på en polsk side... En som hadde hele huset full av tellaer,slanger og scorpioner... Men siden er desverre lagt ned så har ikke mulighet til og finne den igjenDet er min eneste mulighet til og få begynne igjen så må nesten finne den....
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kan jo også ha vært en a.versicolour men den var så jævlig klar og tydelig i fargene og den var helt rosa... Og ikke redigert... Skikkelig fin lyserosa farve
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Vet hvilken side du tenker på men finner den ikke selv. Tror også at du tenker på en Grammostola rosea "RCF" disse kan være noe rosa
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp til laging av terrarie | fabokan | Terrarier | 15 | 16-03-2009 17:00 |
| terrarie hjelp | suzanne elita | Terrarier | 3 | 16-05-2008 19:56 |