| Terrarieutstyr Om Terrarier og utstyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Jeg har da av min nydelige kjæreste fått et slikt netting-terrarium til jul! Et jeg faktisk selv har ønsket meg, men jeg kom så til å tenke på at fuktigheten kanskje ble et problem når det gjaldt det å spraye buret! (nå trenger jeg en del hjelp her!)
ThorEh sa jeg skulle ha noen tørre kvister i terraet, noe som hørtes ut som en kjempeide! Da blir det mindre planteliv å tenke på og kneleren kan klare seg i mindre lys! Men så er det substratet! Hvilke substrater annbefaler medlemmene for en kneler av arten Hierodula unimaculata? Og hvor ofte skal jeg gi den lille rakkeren mat for at han skal trives? Hører et par gang i uken, men det hørtes liksom ganske lite ut! Håper på å få svar! Takker på forhånd for all trivelige innspill jeg har fått så langt fra forumet! Og videre; god jul! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
De nettingburene er vel netting over alt? Da forsvinner jo all fuktigheten ut,, =S Tror ikke det er så enkelt å holde noen fuktighet der inne. Du kan jo evt. teipe litt rundt, og minske luftinga, men ville heller satset på en pet box eller et terrarie. Pet box får du jo til ca hundrelappen =p
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Hierodula trenger ikke så mye mer fuktighet enn ett vanlig rom, så nettingterra til dem funker helt fint - bare spray ett par ganger i uken.
Inred med en det kvister de kan klatre i. Mat den hver 2. eller 3. dag - med en passende størrelse kneler eller flue
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Vi har ikke substrat til vår
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Substrat er ikke viktig, siden du gjerne vil ha noe som holder litt på fuktighet så kan du bruke f.eks bark
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Inneholder ikke bark som regel insektsgift, eller andre kjemikalier som skal ta knekken på skadedyr (les: insekter)?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har brukt det i en del terra jeg.... Men det finnes jo andre alternativer om en er redd for dette. Som f.eks naturtorv osv.
Men på den annen side, om en da har fordyr (f.eks sirisser) inne i terra til dyret sitt, som igjen spiser på barken så kan dyret få insektgift i seg ? Langt fra bra det heller..
|
![]() |
| Emner |
| kneler, substrat |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |