| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 25
|
Heisann,
har begynt og bygge på ett terrarie til en Ball Python, og har et par spm. Akvariet er på 360 l, og jeg lurer på om noen vet sånn ca hvilken effekt jeg burde ha på varmematta? Og hvor får jeg kjøpt varmematter till en alt for ille pris? Ang bunnmateriale så ser jeg at avispapir fungerer, men det virker litt kjedelig og ser ikke så pent ut. Noe annet som er bra og bruke? Vil helst ikke kjøpe noe giftig no. Takker for alle svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Hei
![]() Varmematte og watt og slikt har jeg ikke peiling på så det får noen andre ta, men som substrat kan du bruke avispapir, terrarie bark, barkflis eller trespon.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Får man kjøpt dette på svenskegrensa eller? Svinesund/Strømstad/Ørje eller noe sånt? Og hvis jeg bruker en varmematte som varmer bra nok, så slipper jeg vel noe varmelys? Går greit og kun bruke no akvarie lys el liknende da?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Det med lys og sånt skal jeg ikke uttale meg om, men det aller meste du trenger av utstyr får du kjøpt/ bestilt på en vanlig dyrebutikk
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som vet hvor jeg får kjøpt en grei varmematte??
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Hordaland
Alder: 20
Meldinger: 20
|
Diverse på forumet selger jo varmematter til en grei pris.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Alder: 24
|
Dyrebutikken i strømstad har mange typer varmematter, du bør ikke tenke på watten den går ca riktig etter størelsen du trenger og du trenger og dekke ca 1/3 del av akvariebunnen. (De h ar varmematter i norske dyrebutikker til syke priser hvis du er av typen RIK)
Bunnsubstrat er det mange varianter og velge mellom jege anbefaler ikke plantasjen dekkbark elns da de sekkene er fulla av bananflue egg og midd, kjøp isåfall reptilbark. Bortsett fra dette kan jeg anbefal barken de har i strømstad dyrebutikk, den er lysere en vanlig bark ikke fult like pent, men prisen er fantastisk (250,- for 200 liter eller mer stooooor sekk iallefall) med veldig vellfungerende bark.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svarene
![]() Var og hentet slangen, og den har allerede spist en liten mus .Har et akvarie på 360l, noe jeg mistenker at kan være litt stort, så vurderer og kanskje kutte det ned litt med en plate eller noe liknende. Uansett, har litt problemer med og få opp varmen i akvariet. Går det ann og plassere varmematta inni, under subtratet? Kjøpte dog et par spotlights idag, så det begynner og komme seg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Alder: 24
|
Temperatur messig har det lite og si på selve tempraturen inne i terra. En normal varme matte er nesten ikke varm hvis du holder den i fri luft, men den blir varmere jo mer isolert den blir. Altså er under terra best med tanke på effektivitet. Bruk en varme lampe/vanlige spotter med noe netting rundt så skal du nok se du får opp tempen
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Varmematte | Kristian262 | Terrarier | 11 | 02-12-2008 22:09 |
| w på varmematte? | sceeZer | Terrarier | 1 | 18-05-2008 02:02 |