| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg synes det er stykkt med de terraene jeg har som mangler bakgrunn, og har tenkt å få meg bakgrunn i alle terraene, på alle tre sidene. De store pinnedyrene jeg har har også problemer med å klatre på glassvegger.
Jeg er ikke god til å lage ting så jeg kommer til å kjøpe terrabakgrunner. Noen av veggene i terraene har jeg satt inn korkplater som jeg har kjøpt i Danmark, Mitt spørsmål er: hvilke flere bakgrunntyper finnes det? Terraene skal hovedsaklig inneholde pinnedyr/vandreblad. Hvis det er noen som selger så bare gi besked. Jeg har varmematte på bakveggene av terraene, finnes det bakgrunner som slipper varmen fint igjennom? Takker for svar
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Om du lage en helt enkel bakgrun så kan du fuge fast et par mindre mangroverøtter og kjøre fugeskum på resten av veggen(e) og deretter smøre all fugeskummen med akvariesilikon eller giftfrisilikon og deretter trykke tørr torv på veggene. Kjempeeneklt og er det forsegjort blir det kjempebra, kan f.eks feste tillandsia i røttene osv.
Ellers har du jo kokospaneler, xaxim/xiam plater og bregntrebakgrunder (som den du så i Poecilotheria regalis terrariet i butikken)
|
![]() |
| Emner |
| terrabakgrunn |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |