| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
ja, nå har det seg sånn at jeg har en 54 liters juwel akvarie til overs.
er det noen små geckoer eller lignende som kan leve i et så lite terra? måla på akvariet er: lengde: 60 cm bredde: 30 cm høyde: 30 cm så, ka du tru?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
De fleste Anoler, eller HusGeckoer som man pleier å få i Sirisspakke fra Imazoo.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
dette blir for smått, og ikke minst for lavt til en anole
desuten lever de i tropiske strøk.. (les; ørken terra) kunne kansje tenkt noe lignende Skinkgekko (Teratoscincus scincus) har en dansk terrarie/reptil bok her, som det står at det kan gå et par eller en trio med disse skink geckoene i et terra på 75*30*40 cm (lbh) kan vel ha en i dette akvarie da? ![]() er det noen her på RF som har disse geckoene egentlig? mvh Robin
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
eller hva synes dere folka om disse 3 artene i dette akvariet? hvem passer best? (skal ha bare en art)
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
1 (kansje 2 ? ) vipere skulle funket! jeg har et oppsett med nesten samma mål som ditt, som jeg lagde til et par med vipere, med ørken bakgrunn osv. skal få slengt ut et bilde snart. ellers noen heftige geckoer, rart jeg ikke har skaffet dem emnå. hold oss oppdaterte!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
ja, hadde vært kult^^
har lyst på leo pga, tilgjengeligheten, morphene, og for at en kompis av meg har en han å ![]() har lyst på skinkgeckoene(vidunder gecko) fordi de er kule, litt spesielle pga de har "fiske skjell" og de bjeffer^^ viperne tok jeg egentlig bare med for å ha noe å velge i mellom ... hehe frister fælt med de skinkgeckoene assa! ![]() men vil jeg gjerne høre hva dere andre mener om dette også
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Microgekkoer er sterkt undervurdert!!! Ikke noe kosedyr, men de kan jo få et kongerike i det terraet!
I minste laget til leo, men jeg har hørt om verre. Men ville nok helst gått for mindre art. De vandrer overraskende mye.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
microgeckoer hørtes kult ut^^
har du noe bilde av dem iggemamma? evt latinsk navn? så jeg kan søke, å kose meg med gooogle en gang jeg får tid?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Ops... Glemte meg visst.
Denne siden er veldig nyttig, nesten alle artene innen Gekkonidae der. Family.asp Blant annet: Latinsk Navn:--------------------------------Engelsk Populærnavn: Microgecko latifi ----------------------------------------Tiny geckoMicrogecko helenae-------------------------------------Tiny gecko Microgecko persicus bakhtiari --------------------- Persian tiny gecko Microgecko persicus euphorbiacola---------------Persian tiny gecko Microgecko persicus persicus-----------------------Persian tiny gecko Microscalabotes bivittis -----------------------------Tiny scaled gecko
☺ JA TIL REPTILER I NORGE! ☺ ►Copy+Paste i signatur◄ Sist endret av Nero; 21-03-2008 kl 12:19. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| akvarie, liters, terra, til, ørken |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| Diverse "farlige" myter og nyheter om reptiler...? | CamStatic | Media | 4 | 06-07-2008 22:11 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |