| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Østfold
Alder: 30
|
Jeg skal bygge et ganske så stort terrarie til en vannagam.
Har fått to glassplater som skal bli skyvedører som måler 150 i høyde og 160 i bredde, men det blir høyere og bredere med treverket. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre med vanndelen. Hva er best, enklest og mest praktisk med tanke på rengjøring osv. 1. Sette inn en stor plast boks som jeg senker litt ned i bunnen av terrarie. 2. Lage dam med dammatte osv. 3. Senke et 72 liters akvarie ned i bunnen, bygge det slik at fronten på akvariet blir synelig forran terrariet. Hvilket av disse alternativene er "best"? Blir vannet til agamen ofte veldig gromsete og stygt?? da er det kanskje ikke så pent å ha akvarier fronten synelig. Eller klarer en pumpe å holde det reint nok ? Skal det bare være vann i det eller kan det og være grus? Er så redd for at det blir vanskelig å lage dam og at jeg ikke klarer å få det tett osv. Og at det kanskje blir mer vannsøl av det. Er så usikker og har jo planlagt dette terrariet snart ett år nå og byggestarten trer i kraft til våren regner jeg med. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
du kan jo senke ned et 100L akvarie, sånn minst, mener jeg.
haha ![]() nei, men akvarie delen var best (str messig, de skal ha en del vann..) ang. pumpe hadde jeg brukt fluval 300 til 100L akvarie der. dyrt, men sånn er det nå også i den hobbyen her hehe
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja jeg har et kar som er 72 eller 78 liter, men driver og kikker litt etter et større også.
Synes det er så mange som bare har ei litta plast kasse i burene og det virker jo litt lite. Men de er vel glad i å jakte litt fisk også ahr jeg hørt. Så greit med boltre plass. men åssen er det med vannet, blir det fort gromsete og mye bæsj osv?? vet liksom ikke helt hvor "grisete" dem er. Da skal jeg gå i tenke boksen en gang til. Takk for svar. Kom gjerne med flere tips og råd.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Vannet blir grumsete med en gang. Min vannagam gikk ned i vannet, bæsjet med en gang for så å plaske rundt en del og da gikk bæsjen i oppløsning og vannet ble brunt.
Så måtte bytte vann opptil flere ganger hver dag. Jeg syns det var enklest å bruke en plastdunk som jeg tok ut og vasket og satte inn igjen med rent vann, men særlig pent var det jo ikke.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
har aldri hatt vannagam, men kan nok tenke meg de fort fucker opp vannet. om de er som en iguan i avføring så driter dem mye, ofte og bløtt
![]() men er mye arbeid med sånne dyr + terrariene, men sånn er det!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jepp, kan tenke meg det blir litt grums og dritt, De må jo få lov å drite
Jeg får tenke litt på det hva jeg skal gjøre, spennende blir det nok uansett ![]() Et prosjekt blir det uansett, men når det står ferdig bør det bli bra håper jeg. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() alt er et prosjekt, men jeg syns nå det er noe av det som gjør det gøy, jeg da! reptiler ikke ''a walk in the park'' for å si det sånn ![]() lykke til og husk å poste bilde når du er ferdig!
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja sant det , det er jo egentlig veldig spennende hele greia
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva er best for froskene? Vanndel/Landdel | Wilma | Frosker | 11 | 19-03-2012 21:34 |
| Vannagam | Stokko | Mine Herptiler | 7 | 02-11-2011 21:47 |
| Vannagam | dragoon88 | Mine Herptiler | 48 | 20-05-2011 13:47 |
| Øgler Vannagam | Kaia | Slanger, øgler og skilpadder | 3 | 02-09-2009 22:31 |
| Gr¯nn VannAgam | Sid | Agamer | 1 | 03-01-2004 17:00 |