| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
Hei! det har sittet en ekkel lukt i hele rommet fra terra en stund nå!
Jeg renset hele tarra grundig, badet kp'en, men neste dag var lukta der igjen! Setter VELDIG pris på om noen kan være til hjelp ![]() Info: En dame kp bor inni det, og terra er av tre! |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
Alder: 18
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Sitat:
Jeg bare tenkte at det var kanskje lettere å rengjøre glass terra, så jeg sa bare hva jeg ville gjort. Men det funker sikkert fint med tre. ![]() ![]()
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Absolutt ingen ekspert jeg heller ![]() Glassterra er nok lettere og rengjøre, ja |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
La oss si jeg hadde malt terrarie, tror dere lukta hadde forsvunnet da?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Ringerike
Alder: 33
|
Hei!
Jeg har det samme problemet med mine 2 AFT Gekkoer. Jeg har rengjort glassburet, men lukten sitter... Har en matte der inne også, men den har jeg vasket i vaskemaskin, men lukten kommer tilbake med en gang. Burde man kanskje bruke "spesialmiddel" av noe slag for å rengjøre? Jeg er nybegynner på feltet.... |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det trenger ikke nødvendigvis og males. Selv så silikonerer jeg i alle hjørnene på det jeg bygger, for og forhindre at det danner seg fukt her og der. Men også at det setter seg lukt hvor det er umulig og komme til. Treverket behandles også på hele innsiden, for at ingenting skal kunne trekke inn i treverket ( fukt f.eks) Det vil da også være mye lettere og forhindre at lukt setter seg i treverket.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har selv god erfaring med og rett og slett bare skylle det ekstremt godt i dusjen, og tørke over med klor og grønnsåpe |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Små dyr i terrariet! | Seppola89 | Taranteller og skorpioner | 5 | 22-07-2009 20:09 |
| Lukt? | geckogutten | Gekkoer | 10 | 09-04-2008 17:41 |
| Lukt av terrapiner ? | Mathias Woodss | Skilpadder | 12 | 03-04-2008 14:37 |
| Lukt av slanger | pinnedyr | Snoker | 2 | 23-11-2007 18:29 |
| skjegg agam,og lukt? | Propaganda | Gekkoer | 8 | 23-10-2005 15:54 |