| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Slemmestad, Buskerud
|
Hva lønner det seg å innrede et keiserskorpion terrarie med?
Jeg fikk et igår, og det var innredet med en steinvegg, sand som substrat og en stk vannskål.. Er ikke sikker på målene, men noe sånt som 60x30x40 kan stemme (målt utifra et 63 liters akvarium). Regner med at jeg burde investere i varmematte og bark kanskje? Noe annet jeg burde se etter når jeg skal avlegge et besøk i dyrebutikken for å utføre mitt første kjøp til et terrarie? =D |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Tror dette kan bli morro! Torv får man også kjøpt i dyrebutikker regner jeg med?
Varmematte må nok festes på siden hvis jeg skal ha det, for på bakveggen er det festet en steinvegg.. Burde vel kanskje kjøpe en fuktighets/temperaturmåler da, for å holde nogenlunde styring på dette? Clas Ohlsson har vel no sånt tenker jeg.. Ikke det at jeg vet hva ideel fuktighet er enda, men det finner jeg vel ut etterhvert tenker jeg! Plante(r), steiner, hule, er dette noe for disse? Er så grønn at det nesten er flaut å poste det her.. hehe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Jeg legger nok snart ut et Pandinus Imperator caresheet her på forumet. Der vil det stå fuktighet og temperatur osv.
Tiurtorv kan du kjøpe på Plantasjen feks. Temperatur måler og Hygrometer kan kjøpes på dyrebutikker eller bestilles fra nett. Veldig fint keiser forresten
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Fuktighet bør ligge på 90-100%, hvis du har problemer med å oppnå dette kan du prøve å begrense ventilasjonen litt med gladpack eller tape, er en hårfin balanse her, hvis det blir for tett kommer det lett mugg på substratet. Uansett bør matrester fjernes så ofte som mulig, da det lett blir mugg i så høy fuktighet. Vil ikke anbefale deg å bruke ekte planter, da min erfaring er at de blir gravd opp eller røttene blir gravd i stykker. Hvis du bruker ekte planter så la dem være i potten. Det finnes mye fine plastikk planter også på plantasjen. Er ikke flaut det, vi har da alle vært nybegynnere
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Ville bare legge til at jeg anbefaler deg å kjøpe en luftfukt/temp måler beregnet til terrarier. De digitale til mr.chlas skal vist bli unøyaktige ved høy luftfukt
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
![]() Skal du bare ta stikkprøver, fungere de sikkert kjempebra. Mvh Robin
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Da var temp og fuktighetsmeter kjøpt, så skal jeg kjøpe tiurtorv og sånt imorra. Men jeg fant bare varmekabler... ikke matte.. er dette å anbefale? Har riktignok bare vært innom en dyrebutikk men.. =)
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| keiserskorpion |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Keiserskorpion som klatrer på glass? | leif gunnar | Skorpioner | 4 | 29-09-2008 15:15 |
| Keiserskorpion Pandinus imperator | Fattail | Skorpionfakta | 0 | 29-02-2008 12:41 |
| kongesnok & Keiserskorpion | Enigma | Småprat | 2 | 23-10-2007 20:39 |
| keiserskorpion | straymond | Skorpioner | 2 | 26-06-2005 18:39 |