"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Exo terra på 60x45x45!

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-11-2011, 15:14   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Exo terra på 60x45x45!

Hei hei!

Lurer på hva jeg kan ha i et slikt terra egentlig? Skal bygge det om til regnskog nå som leosen har flyttet inn i ant terra.
Tenkt litt på sørgiser.. men kanskje litt for lavt for det eller?

Med tanke på lys til regnskog terra(plante lys osv) Hva skal man velge ? Funker det med exo terra toppene? og ha pærer eller er det Arcadia lysrør sakene som er tingen ?
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-11-2011, 18:22   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Heisann!
Dette terrariet går det mange sørgiser! Høyden går veldig bra.
Vis det skal være regnskog kan du jo ha pilgiftafrosker, andre typer frosker, forskjellige gekko arter, kanskje noen små anoler men på det kan jeg ta ganske feil!

Exo-terra sine funker ja! Men husk Exo terra holder veldig dårlig på fuktighet så lønner seg kanskje å legge to glassbiter på ristene i toppen. Jeg vil kjørt to lysarmaturer der den ene innholdet pærer/lysrør på 10,0 UVB. Så ville jeg bare kjørt helt vanlig lys i de andre
Jeg ville nok valgt lysrør!
reptilesboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-11-2011, 19:58   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilesboy Vis post
Heisann!
Dette terrariet går det mange sørgiser! Høyden går veldig bra.
Vis det skal være regnskog kan du jo ha pilgiftafrosker, andre typer frosker, forskjellige gekko arter, kanskje noen små anoler men på det kan jeg ta ganske feil!

Exo-terra sine funker ja! Men husk Exo terra holder veldig dårlig på fuktighet så lønner seg kanskje å legge to glassbiter på ristene i toppen. Jeg vil kjørt to lysarmaturer der den ene innholdet pærer/lysrør på 10,0 UVB. Så ville jeg bare kjørt helt vanlig lys i de andre
Jeg ville nok valgt lysrør!
Ja vet man må dekek til toppen har alt plxiglass biter til dette Men man får ikek skjult lysrør akkurat det som blir så grelt..Har ikke sett noen tette armaturer som passer på toppen :/ Ivertfallt ikke noen som tåler vann..

Hmm
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-11-2011, 21:19   #4
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

du trenger ikke armatur som tåler vann.. et lite tips er å kjøpe baderoms armatur.. det tåler høye fuktigheter jeg har brukt det på mine vivarium, og det ikke gitt et eneste problem enda du får kjøpt slike på både claes ohlson og biltema for en billig penge! bare husk på at du må kjøpe et armatur som du kan bruke! mht størrelsen på UV lys og lignende spørs hva rør du vil bruke..
Svar med sitat
Gammel 04-11-2011, 21:35   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tony Vis post
du trenger ikke armatur som tåler vann.. et lite tips er å kjøpe baderoms armatur.. det tåler høye fuktigheter jeg har brukt det på mine vivarium, og det ikke gitt et eneste problem enda du får kjøpt slike på både claes ohlson og biltema for en billig penge! bare husk på at du må kjøpe et armatur som du kan bruke! mht størrelsen på UV lys og lignende spørs hva rør du vil bruke..
Ja vet om dei aramturene bruket et av di i det ene hjememlaga terraet. men dem tåler ikke en eneste døyt vann da man har tatt av dem plasten under. og med plasten på så er det ingen effekt av UV lyset ? Eller gjelder det bare glass?
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-11-2011, 21:51   #6
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sokken91 Vis post
Ja vet om dei aramturene bruket et av di i det ene hjememlaga terraet. men dem tåler ikke en eneste døyt vann da man har tatt av dem plasten under. og med plasten på så er det ingen effekt av UV lyset ? Eller gjelder det bare glass?
jeg har ikke plast på mitt.. og har aldri hatt problemer med det.. ja, uv lyset kan ikke ha noe som helst mellom seg og dyrene..
Svar med sitat
Gammel 04-11-2011, 22:21   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Mine Exo terra lysarmatur står over dyser og har ikke blitt ødelagt i det hele tatt
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Erfaringer med Exo Terra "Screen-terra" Sponnich Terrarier 14 21-01-2010 07:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:59.