"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-09-2011, 15:08   #1
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Question Ny bakgrunn?

Hei, jeg tenker å lage bakgrunn til leosen min. Da lurer jeg litt på materialer og hva jeg kan bruke av maling etc som ikke er giftig, og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt dette?
Tenger jo fliselim, maling, isopor..
E.repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 15:43   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Isopor for du tak i F.eks på Maxbo. Koster nesten ingen ting. For i flere forskjellige tykkelser.
Flislim fåes også tak i på Maxbo. Koster ikke veldig mye dette heller.
All akryl og eller vannbasert maling kan brukes. Spørs jo litt hvor mye maling du skal bruke. Dette for du tak i på fargerrike, jernia, maxbo, hobbybutikker osv. Skal du handle på Jernia osv så kjøp sånne prøvebokser.
Så her kan du faktisk få alt du trenger på en butikk.

En ting du aldri må glemme å kjøpe er plastikkhansker!! Det er alfa omega og ha assa! Så irriterende når du står der med ferdig blanda flislim og kommer på at du ikke har plastikkhansker. Lite delikat å grave oppi det med bare hender
reptilesboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 18:49   #3
Reptilfreak

Sindre93 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
Meldinger: 209
Talking Europris

På Europris Pluss selger de billing akrylmaling og engangshansker vertfall. Finnes noen limtyper der og men er ikke sikker på om de har flislim

Reklamerer litt for egen butikk no ja

MVH En Europris annsat hahahahah
Sindre93 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 19:02   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilesboy Vis post
Isopor for du tak i F.eks på Maxbo. Koster nesten ingen ting. For i flere forskjellige tykkelser.
Flislim fåes også tak i på Maxbo. Koster ikke veldig mye dette heller.
All akryl og eller vannbasert maling kan brukes. Spørs jo litt hvor mye maling du skal bruke. Dette for du tak i på fargerrike, jernia, maxbo, hobbybutikker osv. Skal du handle på Jernia osv så kjøp sånne prøvebokser.
Så her kan du faktisk få alt du trenger på en butikk.

En ting du aldri må glemme å kjøpe er plastikkhansker!! Det er alfa omega og ha assa! Så irriterende når du står der med ferdig blanda flislim og kommer på at du ikke har plastikkhansker. Lite delikat å grave oppi det med bare hender
Haha, ja di hanskene er gull verd og ha! Under mitt første bakgrunns prosjekt sto jeg med husfix opp te ørane nesten Samt ha hansker da du driver med fugeskum også, Hnasken som følger med er bare noooe piss!
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 19:22   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sokken91 Vis post
Haha, ja di hanskene er gull verd og ha! Under mitt første bakgrunns prosjekt sto jeg med husfix opp te ørane nesten Samt ha hansker da du driver med fugeskum også, Hnasken som følger med er bare noooe piss!
Haha ja fugeskum er det værste du kan få på hender og kler ass, fy søren. Tror nok det har godt med 3-4 T-shorter på grunn av fugeskummen Også så klissete å få på hendene.

Hehe jaja du for ha lykke til med bakgrunnen din ;P
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 19:59   #6
Junior Member

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Østlandet
Alder: 30
Meldinger: 7
Standard

Melder meg på her jeg også når jeg vil lage bakgrunn til min leos når jeg får kjøpt nytt terrarie til den
Men er det noen som kan forklare en kav nybegynner som meg om fremgangsmåte?
Hva gjøres med isoporen, hva bruker man husfix til, flislim... Osv Osv...
Ikke meningen å søpple til tråden her, men lurer jo stort sett på det samme her
Raymond82 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 21:02   #7
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Talking

huff, vil bare betale noen for å gjøre jobben for meg

Tenkte jeg skulle ha en hylle, oppunder glasset som går hele veien over til dørene(litt fra dem), noen ideer om hvordan jeg kan gjøre dette?
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 21:37   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
Meldinger: 63
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Tenkte jeg skulle ha en hylle, oppunder glasset som går hele veien over til dørene(litt fra dem), noen ideer om hvordan jeg kan gjøre dette?
Forklar litt bedre ; )

Noe du ikke har nevnt: Du har etterspurt materialer; som kan fås i ulike priser.. vil du ha bra, eller billig?
Magnetbånd er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 21:43   #9
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

En hylle liksom, som stikker ut fra bakgrunnen og så langt over at den nesten er nær glassdørene

Tenker det som funker og er billig vel. Lett å forme og lage. Første gangs prosjekt for meg det her
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2011, 22:11   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
Meldinger: 63
Standard

Bygg det med isopor slik du vil ha det. Gjerne på en måte slik at du kan ta den vekk og rengjøre under dersom det blir trangt. Fest isoporen sammen med tannpirkere. Når du har en konstruksjon du liker, bruk flislim eller fortrinnsvis husfix og smør over noen lag, slik at det ikke gir etter når du trykker med fingeren på konstruksjonen. Mal over etterpå med en maling som inneholder lite giftstoffer (eks. Lady veggmaling akryl/vannbasert).

Husfix er en del dyrere enn flislim, men min erfaring er at du får et finere resultat, og jeg vil anta (Anta: siden jeg ikke er ferdig med mitt og dertil ikke fått testet ordentlig) at det er lettere å rengjør.
Magnetbånd er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Utstyr Bakgrunn andoraarnes Terrarieutstyr 5 07-02-2011 02:12
bakgrunn olli Agamer 1 21-03-2010 21:58
Ny terra bakgrunn Tokay Terrarier 2 24-04-2009 21:32
bakgrunn Zilly Terrarier 4 22-12-2006 22:23
Bakgrunn john Vivarier 10 22-12-2006 12:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:58.