| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Hei, jeg tenker å lage bakgrunn til leosen min. Da lurer jeg litt på materialer og hva jeg kan bruke av maling etc som ikke er giftig, og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt dette?
Tenger jo fliselim, maling, isopor..
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Isopor for du tak i F.eks på Maxbo. Koster nesten ingen ting. For i flere forskjellige tykkelser.
Flislim fåes også tak i på Maxbo. Koster ikke veldig mye dette heller. All akryl og eller vannbasert maling kan brukes. Spørs jo litt hvor mye maling du skal bruke. Dette for du tak i på fargerrike, jernia, maxbo, hobbybutikker osv. Skal du handle på Jernia osv så kjøp sånne prøvebokser. Så her kan du faktisk få alt du trenger på en butikk. En ting du aldri må glemme å kjøpe er plastikkhansker!! Det er alfa omega og ha assa! Så irriterende når du står der med ferdig blanda flislim og kommer på at du ikke har plastikkhansker. Lite delikat å grave oppi det med bare hender
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
På Europris Pluss selger de billing akrylmaling og engangshansker vertfall. Finnes noen limtyper der og men er ikke sikker på om de har flislim
![]() Reklamerer litt for egen butikk no ja ![]() MVH En Europris annsat hahahahah
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Sitat:
Samt ha hansker da du driver med fugeskum også, Hnasken som følger med er bare noooe piss!
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Sitat:
Også så klissete å få på hendene. Hehe jaja du for ha lykke til med bakgrunnen din ;P |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
Sted: Østlandet
Alder: 30
|
Melder meg på her jeg også når jeg vil lage bakgrunn til min leos når jeg får kjøpt nytt terrarie til den
![]() Men er det noen som kan forklare en kav nybegynner som meg om fremgangsmåte? Hva gjøres med isoporen, hva bruker man husfix til, flislim... Osv Osv... Ikke meningen å søpple til tråden her, men lurer jo stort sett på det samme her
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
huff, vil bare betale noen for å gjøre jobben for meg
![]() Tenkte jeg skulle ha en hylle, oppunder glasset som går hele veien over til dørene(litt fra dem), noen ideer om hvordan jeg kan gjøre dette? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
|
Sitat:
Noe du ikke har nevnt: Du har etterspurt materialer; som kan fås i ulike priser.. vil du ha bra, eller billig? |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
En hylle liksom, som stikker ut fra bakgrunnen og så langt over at den nesten er nær glassdørene
![]() Tenker det som funker og er billig vel. Lett å forme og lage. Første gangs prosjekt for meg det her
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
|
Bygg det med isopor slik du vil ha det. Gjerne på en måte slik at du kan ta den vekk og rengjøre under dersom det blir trangt. Fest isoporen sammen med tannpirkere. Når du har en konstruksjon du liker, bruk flislim eller fortrinnsvis husfix og smør over noen lag, slik at det ikke gir etter når du trykker med fingeren på konstruksjonen. Mal over etterpå med en maling som inneholder lite giftstoffer (eks. Lady veggmaling akryl/vannbasert).
Husfix er en del dyrere enn flislim, men min erfaring er at du får et finere resultat, og jeg vil anta (Anta: siden jeg ikke er ferdig med mitt og dertil ikke fått testet ordentlig) at det er lettere å rengjør. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |