"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-09-2011, 18:39   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2010
Sted: øst/hamar
Alder: 25
Meldinger: 16
Standard Norsk mose ?

Hei driver og skal bygge terra til min vannagam.. og lurer litt på åssen det er og bruke go gammel norsk torv og mose som jeg plokker fra fjellet og casker og bruker som underlag? noen som vet noe om det er farlig eller bare dumt ?
Zard er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2011, 21:12   #2
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Går nok helt fint Er mange andre tråder her på forumet allerede om å bruke mose man finner ute

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-10-2011, 22:03   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
Meldinger: 65
Standard

Er ikke helt sikker nå, men syns og ha hørt at man kan legge mosen i fryseren så man dreper evt kryp.
emrix er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2011, 22:14   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 60
Standard

Leste et innlegg om dette hvor man fant mose ute i norsk natur som man puttet i blenderen til den var veldig fint hakket. så tilsatte mann kultur melk som fungerer som gjødsel og gjør at mosen vokser seg sterk veldig fort.

du skulle så la blandingen stå et par dager før du spørte den der du ville at den skulle gro.
Da ville mosen gro seg sterk og fin på alt fra steiner til bakgrunner osv.

Såg noen bilder av prosessen også såg veldig bra ut men finner ikke igjen innlegget
drogen er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2011, 22:28   #5
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Meldinger: 294
Standard

Har tenkt litt på det å gro mose selv på den måten, føler det vil se mer naturlig ut. Problemet er at fra det jeg har lest tar det ganske lang tid.
Goomba er online nå  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2011, 22:31   #6
Reptilfreak

Standard

Det skulle vist ta 2 uker før det aktuelle område var grønnt og dekket om jeg husker rett i fra det som stod.. men ikke ta det som god fisk

Sitat:
Opprinnelig postet av Goomba Vis post
Har tenkt litt på det å gro mose selv på den måten, føler det vil se mer naturlig ut. Problemet er at fra det jeg har lest tar det ganske lang tid.
drogen er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2011, 22:43   #7
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Meldinger: 294
Standard

Ikke mer nei, men da kan det være jeg prøver meg på noe allikevel.
Goomba er online nå  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2011, 23:01   #8
Reptilfreak

Standard

Men jeg må ærlig innrømme at jeg er litt skeptisk til surmelken med tanke på lukt så hadde nok testet ut en annen plassen enn i hoved vivariet først for og se om det blir lukt av det... stod ikke noe om at det luktet men det værste jeg vet er lukten av råten melk

Sitat:
Opprinnelig postet av Goomba Vis post
Ikke mer nei, men da kan det være jeg prøver meg på noe allikevel.
drogen er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-11-2011, 13:12   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2010
Sted: øst/hamar
Meldinger: 16
Standard

Har laft ned bunnen av et hamsterbur som dam og lagt masse mose rundt har ikke noe jord eller noe i bunn da jeg fikk det litt travelt men skal kjøpe noe som vokser og er levende.. bilder kommer takk for alt av svar, noen som har forslag til åssen jeg kan lage en enkel vegg?
Zard er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mose fra norsk natur - uten ubudne gjester? tsrebel Planter 5 19-08-2011 04:03
Mose Thorbjoern Planter 16 13-03-2011 23:16
planter og mose fra norsk natur? david gabrielsen Vivarier 5 21-12-2009 10:06
Mose? cobra_kai Øgler 25 30-12-2006 14:30
Mose metallica Terrarier 9 05-05-2005 23:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:58.