"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Terrarie ødelagt, plexiglass?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-09-2011, 22:07   #1
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard Terrarie ødelagt, plexiglass?

Har et terrarie som er sprekt i bunn pga varmematte, og den er ganske stor. Men tenker å fikse det med plexiglass, og vet ikke helt og jeg skal ha glasset inni eller under? noen forslag?
E.repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2011, 23:05   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

jeg ville hat den inni får da sliper du at jord og sånt skal sete seg fast
mantris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2011, 23:20   #3
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Tenkte å ta akvarium silikon over alle sprekkene inni hvertfall
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-09-2011, 23:56   #4
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

jeg har brukt plast under terrarier som har sprukket. bare for å passe på at det holder sammen. men da har jeg ikke hatt vann eller noe i terra, da. om du skal det så blir det værre å fikse det. og limer du det under, kan du bruke billigere silikon også. men selvsagt, spørs jo helt hvor mye sprekk det er da!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2011, 23:58   #5
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Tenkte å lime på en plexiplate under hele bunnen, sånn at den holder. Og silikon inni sånn at dyret ikke kan skade seg eller noe skrull den kan finne på.. lurt eller?
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2011, 00:46   #6
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

spørs vel hva slags plexi, men det blir ofte like dyrt som glass. Jeg har et 2x0.7x0.7m terra som har knust bunn. Prøvde å høre med div glassmestere ang pris på ny bunn i samme tykkelse/mål. Fikk tilbake:"Prisen for 8mm glass m/ polerte kanter - Kr 1.990,- inkl. mva". Så der har man jo noe å gå etter ang pris. Har bare lagt et par lag med isopor oppå glasset og en tilpasset våtroms(?)plate på toppen. Fungerer helt ypperlig. Dog gruer jeg meg til den dagen jeg skal flytte.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2011, 12:04   #7
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Problemet er ikke prisen plexiglass får jeg gratis. Men lurer på om ideen er god, eller om jeg burde prøve noe annet?
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2011, 13:53   #8
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Tror det går fint så lenge du ikke skal ha vann i det.
Ville tatt det under, slik at det støtter opp hele.
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2011, 22:06   #9
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Dere tenker feil..
Lim den inni hvis du ønsker at den skal være sterkest mulig og for å holde det på plass.

Ikke spar på akvariesilikonen, bruk masse. legg en brei en over sprekken også lager du en labyrint i firkanter innover på platen med noen som krysser labyrinten. Legg platen på og press den godt på plass. Du burde du ha noe under glassplaten, så den ligger flatt og stødig ellers blir det litt dumt å presse på platen som du skal lime på. Hvis platen du skal bruke er stiv som en glassplate, så er det bra. Hvis ikke hadde jeg valgt en glassplate..
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Ødelagt kneler kokong?? stokken Knelere 1 09-04-2010 17:14
plexiglass anders95 Utstyr 17 26-03-2010 20:08
Burde man kjøpe ødelagt terrarie og reparere? jebfx Terrarier 4 02-12-2009 11:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:57.