| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Jeg tenkte jeg skulle prøve på mitt første terra prosjekt. Har et akvarium i perfekte mål til en leos. Men trenger litt hjelp..
Det ser sånn her ut, helt likt. Og lurer hva jeg kan gjøre på toppen. Om jeg kan "velte" det og sette på noe skyve dører eller noe.. Forslag?! ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ja, hvorfor ikke?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Da ville jeg heller kjøpt et terra
Men du kan jo skjære til 2 plater av glass eller plexiglass. Så legger du lister på dem og skjærer til dører som du tar mellom. Er ikke vanskeligere Alt du trenger er jo litt glass, lister, silikon og lufterister av metall
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Forøvrig har jeg 2 leoser i ett akvarie uten noen ombygging, og det fungerer kjempeflott. Det blir litt en vanesak for leosene at du kommer ovenfra, men at du beveger deg sakte er viktig. i tillegg fører jeg handa ned ett stykke unda leosen, for så og bevege handa mot den sik at den ser meg til ett hvert tidspunkt. Virker til og fungere utmerket |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
Først fjærner du glasset i front og på sidene, kapper av sideglassene ca 10cm og setter inn lufterister på hver side som du silikonerer fast. Så limer du på skyvedørslister i bunn og topp der frontglasset satt, får gglasset kappet til så det blir 2 dører. så setter du inn en glassplate på innsiden av listene som er ca 10cm pga bunnsubtrat så det ikke røsser ut. toppen så lager du en tre kasse som passer i det sporet som er på toppen av akvariet og monterer lys og lufterister der også
da blir det slik som dette ikke den beste forklaringa men du skjønner det sikkert.![]()
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
bruker bare en olfa kniv å skjærer glasset løst fra silicon
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Hei e lagde en tråd angående slike løsninger for ikke så lenge siden og der er det mange som har komt med ider og mitt eget bygge prosjekt ligger der også
![]() Men dette var hvordan du kan lage lokk da ![]() Altså åpning i toppen Men har hørt at det er bedre for dyrene at åpningen er i front eller på siden fordi de føler seg truet når noe kommer ovenfra Men du kan no ta en titt Hjelp trenger smart løsning |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bygge, hjelp, terrarie |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger tips/hjelp ang maling i terra | Stokko | Terrarier | 1 | 04-07-2011 09:44 |
| Lage terra, trenger hjelp... | stokken | Vivarier | 16 | 07-02-2010 10:26 |
| trenger hjelp til lufting i terra | ronny84 | Terrarier | 11 | 03-11-2009 21:28 |
| Skilpadde hva trenger jeg til et 450l akvarium til skilpadde | Marthemora | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 23-11-2008 10:49 |
| Skal bygge terra til snok (trenger div. hjelp) | 2mmelit1 | Utstyr | 17 | 08-05-2008 20:00 |