"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Erstatte toppnetting med hva? Exo Terra

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-09-2011, 19:25   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
Meldinger: 229
Standard Erstatte toppnetting med hva? Exo Terra

Nå er jeg kjempegira, men står fast. Kjøpte et brukt Exo Terra 45x45x60 og er veldig fornøyd med størrelsen. Problemet er at nettingen på toppen gjør det umulig å få høy nok luftfuktighet der inne. Derfor må den byttes ut med noe med mindre gjennomtrekk, helst noe som gjør at jeg kan kontrollere luftsirkulasjonen. Hva kan jeg bruke? Jo enklere dess bedre. Håper på mange gode forslag!
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 19:30   #2
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
Meldinger: 532
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tsrebel Vis post
Nå er jeg kjempegira, men står fast. Kjøpte et brukt Exo Terra 45x45x60 og er veldig fornøyd med størrelsen. Problemet er at nettingen på toppen gjør det umulig å få høy nok luftfuktighet der inne. Derfor må den byttes ut med noe med mindre gjennomtrekk, helst noe som gjør at jeg kan kontrollere luftsirkulasjonen. Hva kan jeg bruke? Jo enklere dess bedre. Håper på mange gode forslag!
du kan ta et sånnt plastikklokk i riktig størrelse og lage hull, deretter sette lister oppå den igjen og en annen plastplate som du kan dra i.
dermed kan du justere luftstrømmen ved å dekke til hullene og dra den vekk for å få lufta inn
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 19:38   #3
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 569
Blog Entries: 12
Standard

eller bare legge en plastpose over og flytte den etter hvor mye fukt du trenger. letteste muligheten du har.
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 19:42   #4
Reptilfreak

Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
Meldinger: 172
Standard

Skjær til en glassplate og legg over halve, eller noe mer, av nettingen - easy peasy !
..::Nactus::.. er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 19:53   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 24
Meldinger: 36
Standard

tape ?
Stokko er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 20:01   #6
Reptilfreak

Standard

Takk for gode og kreative forslag. Det ideelle er nok et sted mellom spesialskjært glass og plastpose. Hvor kan man få tak i et plastlokk av passende størrelse?
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 20:03   #7
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
Meldinger: 532
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tsrebel Vis post
Takk for gode og kreative forslag. Det ideelle er nok et sted mellom spesialskjært glass og plastpose. Hvor kan man få tak i et plastlokk av passende størrelse?
er ikke helt sikker, men tror det enkleste er da å kjøpe en plastplate å kjøre den til selv lister og sånt får du i en vanlig byggbutikk
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 20:18   #8
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 569
Blog Entries: 12
Standard

lokale glassmesteren her driver i pleksi-glass. kanskje noe der?
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 20:43   #9
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 867
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Du får plexiglass plater i perfekt størrelse hos Clas Olsson, de dekker nesten hele på toppen, 2 stk og vips er luftingen noe mindre....

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 21:29   #10
Reptilfreak

Standard

Tusen takk for raske og nyttige svar! Utålmodig som jeg er, satte jeg i gang med å modifisere den eksisterende toppen:

Jeg har brukt plast fra en tykk plastsekk jeg hadde liggende, løsna nettingen fra ramma og gummilistene og lagt akvariesilikon i sporet. Så var det bare å presse gummilistene ned i sporet med plasten mellom og håpe på at det holder.

Sist endret av tsrebel; 01-09-2011 kl 21:37. Begrunnelse: bildelink som funker
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Erfaringer med Exo Terra "Screen-terra" Sponnich Terrarier 14 21-01-2010 07:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:57.