| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Heihei!
![]() Jeg har et sånt faunarium stående her, dette er veldig lite så jeg kjønner hvis dere sier at ikke noe går i dette. ![]() Men størrelsen er da 19x12x15 (LxBxH) er det noe som kan gå i dette? ![]() Takk på forhånd
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Pinnedyr går jo an..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har pinnedyr i et annet terrarie, så tenkte kanskje noe annet i dette hvis det er mulig?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
hmm sirisser?
Er nok for det meste insekter som går i et såpass lite bur. Selv om det hadde vært større, så er det litt dårlig lufting til å ha noe særlig større dyr som f.eks gekko, slange etc..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
slike terrarier er vel stort sett beregnet på veldig unge tarantellaer og liknende, vil jeg tro. Baby-terra, rett og slett.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Det finnes slike minatyrtaranteller som kan gå i et så lite et. Så dem på messen i Asker men husker ikke navnet på dem. Ellers finnes du jo mye kulere pinnedyr enn det du har da
vandrene blad er jo kule.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Så kalte dverg taranteller kan gå i slike små terrarier
som feks Euathlus sp, Cyclosternum fasciatum, Acanthognathus francki, Cyriocosmus elegans. Ellers er det da alltid kjekt å ha et lite terrarie stående når man kjøper et ung dyr. Finnes jo også små skorpionarter som sikkert det terrarie passer til. Du kan ha noen få teger oppi der. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() harf ikke hatt tella eller skorpion før så lurer på om det er noen dvergarter som passer meg?
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg nevte de artene dverg-tarantella jeg har. C.Fasciatum er ganske så vanlige i hobbyn, A.Francki kan være vanskelig å få tak i og koster gjerne noe mer.
Skorpionarter har jeg ikke peiling på. Du får sjekke ut google, lese og lese og se hva du synes. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| "forest moss" og ikea lampe spørsmål: Versicolor. | mfm | Taranteller | 4 | 02-06-2011 18:18 |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" | Miroxx | Snoker | 33 | 22-01-2008 12:58 |