"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier enkelt leopard gecko terra

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-07-2011, 20:42   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Talking enkelt leopard gecko terra

hei lurte på noen ting om leopard gecko terra:
1.kan jeg bruke dette til et terra : Stor bild
(tenker å bruke en som er høgere)
2.hvor kan jeg få tak i en leopard gecko?(å kjøre til Sverige får å kjøpe er ikke et alternativ)
hva koster det får brukt pleksiglass eller glass hos glassmesteren?
3.kan jeg få se noen enkle oppsett på terrariumene deres sånn jeg kan få noen ider?
mantris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 21:40   #2
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

Eg bruker eit vandelig akvarie eg lagde ei tid tilbake for akvariefisk men har stått tomt da eg sluttet med det så da tok eg det i bruk når eg fekk meg leos. skrapte bort innvendig silicon slik at det bare er mellom glassa så dem ikke skal få feste til og klatre opp verken leos eller fordyr.
plexiglass er dyrere en glass tror eg, og blir lett striper i.
4mm glass er ikke så dyrt.
du kan jo bygge terrarie selv med treplater og lage spor i front som glassa glir inn i som dør i front.
Ellers får du kjøpt slike plastbaljer på europris i forskjellige størelser med høyere kant også, fungerer det og, men ser ikke like fint ut og ser ikke så klart igjenom den gjenomsiktige plasten så du får ikke studert dem likebra som om du hadde glassfront.
terrarie er det beste og bruke da du lett kommer til i front. og slippe og komme ovenifra og ned mot leosene.
reptiler i norge finner du for salg her: http://www.repti.net/repti2/index.ph...Buysell&PAGE=1

her er mitt oppsett.
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 22:14   #3
Reptilfreak

Talking

Sitat:
Opprinnelig postet av Proxor Vis post
Eg bruker eit vandelig akvarie eg lagde ei tid tilbake for akvariefisk men har stått tomt da eg sluttet med det så da tok eg det i bruk når eg fekk meg leos. skrapte bort innvendig silicon slik at det bare er mellom glassa så dem ikke skal få feste til og klatre opp verken leos eller fordyr.
plexiglass er dyrere en glass tror eg, og blir lett striper i.
4mm glass er ikke så dyrt.
du kan jo bygge terrarie selv med treplater og lage spor i front som glassa glir inn i som dør i front.
Ellers får du kjøpt slike plastbaljer på europris i forskjellige størelser med høyere kant også, fungerer det og, men ser ikke like fint ut og ser ikke så klart igjenom den gjenomsiktige plasten så du får ikke studert dem likebra som om du hadde glassfront.
terrarie er det beste og bruke da du lett kommer til i front. og slippe og komme ovenifra og ned mot leosene.
reptiler i norge finner du for salg her: Repti.net / Reptile for sale

her er mitt oppsett.
hei takk får svar.
har tenkt å bruke en europris boks.
fant en fin annonse( http://www.repti.net/repti2/index.ph...&ID=324667)men har ikke reti.net bruker
de oppdaterer enda når skal det ta slut?.
har du en tanke om hvordan jeg skal varme terrariumet skal jeg bruke en vanelig varmematte eller?
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 22:25   #4
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

ja varmematte, men ikke over hele bunnen, dem må ha ein kaldside og slik at dem kan regulere tempen. Varmematter Exotic Life - Bristols.no
du fekk med ein men i adressa di så funker ikke det er 2 sider, en gammel og en ny oppdatert, eg registrerte meg no bare og eg får no logga meg inn på begge sider

New version of Repti.net on its way, the new account creation is stopped on this version. Visit the new version: http://reptinet.communityisland.com
fer inn på den nye og registrer deg der, får tilgang til anonnser der og.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 23:18   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
ja varmematte, men ikke over hele bunnen, dem må ha ein kaldside og slik at dem kan regulere tempen. Varmematter Exotic Life - Bristols.no
du fekk med ein men i adressa di så funker ikke det er 2 sider, en gammel og en ny oppdatert, eg registrerte meg no bare og eg får no logga meg inn på begge sider

New version of Repti.net on its way, the new account creation is stopped on this version. Visit the new version: http://reptinet.communityisland.com
fer inn på den nye og registrer deg der, får tilgang til anonnser der og.
det funka ikke får meg
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 23:50   #6
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Standard

prøv registrer deg på den gamle siden da. viss ikke det går kan du pm meg mailen din her og linken til anonnsen igjen så kan eg sende mld til han der og be han maile deg
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2011, 23:57   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
ok pm meg mailen din da og linken til anonnsen igjen så kan eg sende mld til han der og be han maile deg.
ok men må vente jeg bor hos min onkel akurat nå. mine foreldre er veke til 8 august så kan jeg spørre de om jeg kan få en gecko.
jeg sotter bare å planleger og skaffer info akkurat nå
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 00:40   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

HVORFOR i huleste vil du bruke en europris boks? :O For det første er det ikke ordentlig gjennsomsiktig så du for se dyret, for det andre skjønner jeg søren ikke hvordan du skal få ordentlig luftgjennomstrøming? Skal du borre høl i lokket og på sidene da? Kjøper du et dyr bare for å kjøpe når du ikke har rå til ordentlig utstyr skjønner jeg ikke vitsi. Da ville jeg heller spart en stund til jeg for rå til et ordentlig terrariet og kan f.eks lage en fet steinbakgrunn. Det selges jo massevis av 45x45x45 terras på repti som ikke er alt for dyre.

Når det gjelder varme dekker du halve buret med en varmemattet.

Du for ikke lagd ny bruker nå. Men skal du ha kontakt med noen av dem på repti så send meg en PM melding så skal jeg få kontakt for deg.

Men anbefaler på det sterkeste å få deg et ordentlig terra, bedre for deg og dyret.
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 00:51   #9
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilesboy Vis post
HVORFOR i huleste vil du bruke en europris boks? :O For det første er det ikke ordentlig gjennsomsiktig så du for se dyret, for det andre skjønner jeg søren ikke hvordan du skal få ordentlig luftgjennomstrøming? Skal du borre høl i lokket og på sidene da? Kjøper du et dyr bare for å kjøpe når du ikke har rå til ordentlig utstyr skjønner jeg ikke vitsi. Da ville jeg heller spart en stund til jeg for rå til et ordentlig terrariet og kan f.eks lage en fet steinbakgrunn. Det selges jo massevis av 45x45x45 terras på repti som ikke er alt for dyre.

Når det gjelder varme dekker du halve buret med en varmemattet.

Du for ikke lagd ny bruker nå. Men skal du ha kontakt med noen av dem på repti så send meg en PM melding så skal jeg få kontakt for deg.

Men anbefaler på det sterkeste å få deg et ordentlig terra, bedre for deg og dyret.
er ikke er terra på 45x45x45 cm får lite til en leo?
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 00:52   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Nei ikke for 1, hvor stor er den europis boksen din a?
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Jeg vil ha leopard gecko! Kable Lover og regler 32 26-11-2010 17:10
Øgler trenger veiledning ang terra til leopard gecko anders86 Terrarieutstyr 3 07-11-2010 22:59
Utstyr hvor stort terra til leopard gecko? chile-carmen Slanger, øgler og skilpadder 9 30-07-2010 19:23
Terra for leopard gecko? benji Terrarier 11 05-06-2008 20:20
Leopard Gecko Terra : D Mathias Woodss Prosjektspørsmål 13 29-04-2008 08:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:54.