| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Fant ingen tråder som passet spesielt bra med det jeg tenkte på, om det skulle eksistere beklager jeg
Men ihvertfall, jeg tenkte og lage en bakgrunn /klatrevegg til leosene mine, mer klatrevegg enn bakgrunn.. Har merket at de klatrer på alt mulig som er i terrariet for og komme til høyest mulig punkt, så også det samme om de fikk krype opp på armen, tok ikke mange sekundene før de sprang oppåver armen og slo seg til ro på skuldra/ i nakken. Tenkte derfor at de sikkert hadde likt muligheten til og klatre litt mere i terrariet, og ettersom det ikke er så stort er det vel ikke all verdens muligheter.. trøster meg med at det i nermeste framtid kommer ett nytt ett, som forhåpentligvis er litt bedre enn ett ombygd akvarium. Terrariumet jeg så på var dette: Exo Terra 182 Liter - Bristols.noNoen meninger om det? Eller selger bristols noe veldig mye bedre til tja.. ikke mere enne n tusenlapp ekstra? I motsetning til ellers har jeg ikke hastverk idag, og skal ta meg god tid før jeg kjøper nytt terra til de MEN tilbake til klatreveggen! hva skal den lages av? Har en god del isopor og tja, en del sand/stener og bark/torv, samt blåsesand og akvariegrus/stener og det man ellers har i hus Håper på gode tips
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Bakgrunn oppskrift av Karlkanibal på forumet her:
http://www.repti.net/repti2/template...akgrunn_ny.pdf |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Hvis du kikker under kategorien "D.I.Y Gjør det selv" og på prosjektplaner, så ligger det ganske mange tråder om bakgrunner til leoser der
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kunne ikke åpne den, får gjøre det på andre maskin ettersom at den jeg sitter på nå er på trynet Er det den der jeg må lage veldig mye med fugeskum osv? For det vet jeg ærlig talt ikke om det er plass til..
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Sorry ass, og unnskyld meg. Men jeg får helt spader av å lese svara dine Reptils. Du får servert alt det du trenger på et sølvfat av flere stykker her. Allikevel ignorerer du det med et stort smil og en "jeg hører hva du sier.." holdning, etterfulgt av en ny vri på det samme spørsmålet du starta med. Du veit nå hvor du må lese. SÅ LES SJÆL!
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Sitat:
![]() En bakgrunn med huler og gjemmesteder er uansett bedre for leosen slik jeg ser det, og vil i tillegg kunne brukes som "klatrevegg". Leosen bruker jo hele bakgrunnen, og på den måten øker man bruksarealet i terrariet. Hvordan har du tenkt å lage en klatrevegg uten at det samtidig blir bakgrunn, skal den stå midt i terra eller noe? |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||