"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier ''Bakgrunn/klatrevegg'' til leos?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-06-2011, 21:13   #1
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard ''Bakgrunn/klatrevegg'' til leos?

Fant ingen tråder som passet spesielt bra med det jeg tenkte på, om det skulle eksistere beklager jeg Men ihvertfall, jeg tenkte og lage en bakgrunn /klatrevegg til leosene mine, mer klatrevegg enn bakgrunn.. Har merket at de klatrer på alt mulig som er i terrariet for og komme til høyest mulig punkt, så også det samme om de fikk krype opp på armen, tok ikke mange sekundene før de sprang oppåver armen og slo seg til ro på skuldra/ i nakken. Tenkte derfor at de sikkert hadde likt muligheten til og klatre litt mere i terrariet, og ettersom det ikke er så stort er det vel ikke all verdens muligheter.. trøster meg med at det i nermeste framtid kommer ett nytt ett, som forhåpentligvis er litt bedre enn ett ombygd akvarium. Terrariumet jeg så på var dette: Exo Terra 182 Liter - Bristols.no

Noen meninger om det? Eller selger bristols noe veldig mye bedre til tja.. ikke mere enne n tusenlapp ekstra? I motsetning til ellers har jeg ikke hastverk idag, og skal ta meg god tid før jeg kjøper nytt terra til de
MEN tilbake til klatreveggen! hva skal den lages av? Har en god del isopor og tja, en del sand/stener og bark/torv, samt blåsesand og akvariegrus/stener og det man ellers har i hus Håper på gode tips
Reptils er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 21:41   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Bakgrunn oppskrift av Karlkanibal på forumet her:
http://www.repti.net/repti2/template...akgrunn_ny.pdf
Freddy90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 21:53   #3
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Hvis du kikker under kategorien "D.I.Y Gjør det selv" og på prosjektplaner, så ligger det ganske mange tråder om bakgrunner til leoser der
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 22:09   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Bakgrunn oppskrift av Karlkanibal på forumet her:
http://www.repti.net/repti2/template...akgrunn_ny.pdf

Kunne ikke åpne den, får gjøre det på andre maskin ettersom at den jeg sitter på nå er på trynet Men takk for tipset Er det den der jeg må lage veldig mye med fugeskum osv? For det vet jeg ærlig talt ikke om det er plass til..
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 22:10   #5
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ville Vis post
Hvis du kikker under kategorien "D.I.Y Gjør det selv" og på prosjektplaner, så ligger det ganske mange tråder om bakgrunner til leoser der
Så det, men det var for det meste bakgrunner.. Ikke klatrevegger
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 22:12   #6
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Det er en PDF-fil, så du trenger adobe reader eller lignende. Anbefaler at du ser på den.
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 22:34   #7
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Det er en PDF-fil, så du trenger adobe reader eller lignende. Anbefaler at du ser på den.
Hehe, vet det Men er det den med isopor og fugeskum?
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 22:58   #8
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Sorry ass, og unnskyld meg. Men jeg får helt spader av å lese svara dine Reptils. Du får servert alt det du trenger på et sølvfat av flere stykker her. Allikevel ignorerer du det med et stort smil og en "jeg hører hva du sier.." holdning, etterfulgt av en ny vri på det samme spørsmålet du starta med. Du veit nå hvor du må lese. SÅ LES SJÆL!
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 23:03   #9
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Sorry ass, og unnskyld meg. Men jeg får helt spader av å lese svara dine Reptils. Du får servert alt det du trenger på et sølvfat av flere stykker her. Allikevel ignorerer du det med et stort smil og en "jeg hører hva du sier.." holdning, etterfulgt av en ny vri på det samme spørsmålet du starta med. Du veit nå hvor du må lese. SÅ LES SJÆL!
Ettersom nettet mitt er helt ufattelig tregt akkurat nå og jeg IKKE får åpnet den forbanna pdf filen så SPORTE jeg kun om det VAR den guiden med isopor og fugeskum, så unnskyld meg men bare ta og ro deg HELT ned du. Aldri vært meningen at jeg skal ha en DRITT på sølvfat, men jeg spurte enkelt og greit om det var den med isopor og fugeskum, for den hadde jeg sett på før. Og hadde det ikke vært for at jeg ikke kunne åpne den / laste ned adobe reader så hadde jeg heller ikke sport
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2011, 23:05   #10
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Så det, men det var for det meste bakgrunner.. Ikke klatrevegger
Du kan uansett bruke samme fremgangsmåte på "klatrevegg" som bakgrunn, så ser ikke helt problemet.

En bakgrunn med huler og gjemmesteder er uansett bedre for leosen slik jeg ser det, og vil i tillegg kunne brukes som "klatrevegg". Leosen bruker jo hele bakgrunnen, og på den måten øker man bruksarealet i terrariet.

Hvordan har du tenkt å lage en klatrevegg uten at det samtidig blir bakgrunn, skal den stå midt i terra eller noe?
ville er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bakgrunn til leopardgekko ville Prosjektplaner 23 16-06-2011 02:00
Utstyr Bakgrunn andoraarnes Terrarieutstyr 5 07-02-2011 02:12
bakgrunn olli Agamer 1 21-03-2010 21:58
bakgrunn Zilly Terrarier 4 22-12-2006 22:23
Bakgrunn john Vivarier 10 22-12-2006 12:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:52.