| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Alder: 36
|
Jeg har et terrarium som jeg ønsker rødt lys på om kvelden/natten. Er det noen som har en god løsning for dette med en timer slik at lysskifte skjer automatisk?
Jeg har et terrarium med varmematte så belysning skal ikke være en del av temperaturjusteringen. 2 compact top'er på hver sin timer hadde fungert, men jeg synes disse er for dyre. Exo Terra : Compact Top / Compact Fluorescent Terrarium Canopy Denne ser bra ut, men har etter det jeg forstår kun en kabel og 2 brytere som ikke kan gjøre den automatisk. Slider Hood > 48" Leker med tanken på å bygge noe av sånne komponenter LEDteknikk Webshop | led | lysdioder | leds | spot | powerchip | nova | luxeon Om du har farget lys, hva slags system bruker du? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Jeg har laget lyskassen min selv og det er ikke noe problem. Du bare spikrer sammen en kasse som du skrur inn to sokler i og setter disse på hver sin timer. Jeg har mitt dagslys på fra kl.9-21 og kl. 21 slår nattlyset på og det står på til kl. 23.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Bruker timer fra clas ohlson til lysene på de forskjellige akvariene.
Jeg har brukt disse: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=161533811 Billige, enkele å stille inn, har hatt mine 4 stk i over et år uten å måtte stille inn på nytt. Klokken har forskjøvet seg litt på den ene, men er ikke noe problem iom at det kun er lyset det går utover. Regner med de dyrere variantene er en smule bedre
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Biltema-timer | lompah | Utstyr | 10 | 05-12-2010 19:45 |
| Hvor mange timer? | Vol | Generelt om reptiler | 17 | 17-10-2010 11:05 |
| Timer med instilling mindre enn 15 min? | Kiwi | Utstyr | 4 | 30-01-2010 11:41 |
| Rødt lys/IR lys annet? | Pushead | Fotoforum | 8 | 30-10-2008 23:46 |
| ny skorpion om 11 timer | madsarn89 | Skorpioner | 11 | 09-03-2008 00:51 |