"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Spørsmål om terra + belysning og div

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-03-2011, 17:32   #1
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard Spørsmål om terra + belysning og div

Hei.

Står mellom wromak light og imazo i svart, og klarer ikke å bestemme meg.
Prisforskjellen blir enorm om jeg skal ha bord og lys til, nesten det dobbelte med imazo.

Syns imazo sine ser bedre ut, og ser mer solide ut, men den sorte listen på siden var plassert dumt (hadde passer bra om den kunne vært på andre siden). Dette trekker ned, med tanke på at det er såpass dyrt.

Hadde egentlig bestemt meg for Wromak med innebygget lys, mest pga prisforskjell, men også fordi de har bord som passer + innebygget lysrør.
I dag fikk jeg derimot beskjed om at det ikke var noe poeng å bestille dette fordi wromak ikke hadde åpning til lednigen i toppen, så det måtte man eventuellt lage selv.
Syns jo det er veldig rart at Wromak selv markedsfører "Wromak light" på hjemmesiden deres, og så lager de ikke åpning i toppen? Jeg ser jo at andre med wromak light har ledningen ut av toppen, men det er jo selvsagt mulig at disse har laget hull til det selv.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Vil helst ha lysrør inni terra, og ikke noe stående på toppen. Eventuellt en heldekkende topp (med lufting), men dette passer vel kun dersom det er helglass terra.

Hvilke løsninger har jeg? Hvordan har dere gjort det som har lysrør inni terraene?
Andre merker som kan passe, målene må være ca 120 x 50 x 60.
Noen som vet om man kan velge hvilken side den åpningslisten skal være på i Imazoterraene?
Stemmer det at det ikke er åpning til ledninger i toppen på wromak light (eller bare de vanlige wromak) terraene?

ville er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-03-2011, 18:09   #2
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 294
Standard

Om du ser på dette bildet ser det ut som om det er huller til to ledninger på den metallplaten, disse skimter jeg også så vidt på 120x50x60 terraet. Jeg har ingen erfaring med disse terraene men jeg tipper det er huller til ledninger.
Goomba er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-03-2011, 18:24   #3
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Takk for tilbakemelding. Ja, jeg er enig, det er det jeg også har sett.

Men mannen i butikken var skråsikker på at det ikke var det, og bildene på siden var photoshoppet til.
Vet ikke hva jeg skal tro.
Sendt PM til en som jeg så at solgte et slik wromak terra her på forumet, så da håper jeg at jeg får svar derifra. Personen kan vel raskt bekrefte om det er hull i toppen, eller om det er blitt laget hull selv.
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-03-2011, 18:40   #4
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 294
Standard

Å lage et terra med innvendig lys uten noen mulighet for å få strøm til lyset virker jo bare idiotisk (eller utrolig dårlig planlagt)

Nei jeg tipper du enten kan dra den metallplata til siden for å få ledningen inn, eller at armaturen er festet i platen og du kan løfte hele greia opp.
Goomba er online nå  
Svar med sitat
Gammel 22-03-2011, 22:24   #5
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Bekrefter det her også jeg:

Det er hull for ledninger! Det er ganske idiotisk å påstå at bildene fra deres egen hjemmeside er manipulert slik at det ser ut som at det er hull der hvis det ikke er det... Bestill wromak-terrariet du, om det er det du vil ha. På mitt er det hull, og hvis det av en eller annen helt ulogisk måte ikke skulle være det på de større terrariene så må man vel nesten ha klagerett på produktet
Svar med sitat
Gammel 22-03-2011, 23:05   #6
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Takk for bekreftelse!!
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-03-2011, 14:54   #7
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Da er terra bestillt Tar nok en stund til det kommer, men det går bra. Så får jeg konsentrert meg om studiene i mellomtiden.
ville er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Størrelse på terra, og spørsmål om lys Casandra Taranteller 1 15-10-2010 14:17
Skjeggis + nytt terra spørsmål Pushead Slanger, øgler og skilpadder 4 15-06-2010 19:36
Noen spørsmål ang bygging av terra simentp Prosjektspørsmål 0 22-01-2010 23:37
Noen spørsmål til byggning av terra Viridovipera Terrarier 0 11-10-2007 22:35
P. Imperator - terra valg, og noen spørsmål. Viridovipera Skorpioner 19 19-07-2007 10:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:48.