"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Lys, fuktboks og planter

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-02-2011, 10:51   #1
Reptilfreak

LeoSpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bergen
Alder: 22
Meldinger: 31
Standard Lys, fuktboks og planter

Jeg lurer på noen ting.

Ser det er mange forskjellig styrker på lysene, hvilket bør jeg ha til en leopardgecko?
Hun står i et exo terra på 90x45x45, hvis det har noe å si..

I tillegg så har jeg nå en kakeboks som fuktboks.. Går det an å kjøpe en fuktboks i dyrebutikk/nett eller noe sånt? Som ser litt finere ut.. evt om noen har tips til en fin fuktboks..

Så vil jeg gjerne ha noen planter i terrariet, gjerne ekte planter. Har lest at leoser ikke spiser på disse, men sirissene kan gjøre det å da får leosene i seg ting de ikke skal.. Så er det noen planter som er trygge og ha? som det ikke gjør noe om serissene spiser litt på?

Mulig det kommer flerespørsmål etterhvert..
LeoSpot er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-02-2011, 11:00   #2
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard

til fukt boks går det ann å bruke en slik Exo-terra slangehule medium

til lys bruker jeg en slik pære selv å ser ut som det fungerer bra for min leos Exo Terra Sun Glow halogen 35w GU-10

å en slik som jeg har skrudd i skråtaket over terra http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156773554
anders86 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-02-2011, 12:22   #3
Reptilfreak

LeoSpot sin avatar

Standard

Takk for svar!
Den slangehulen, åpningen der ser jo veldig liten ut, kommer en fullvoksen leos seg inn der?
Og jeg skal ha noen av disse lysene Exo Terra : Repti Glo 2.0, 5.0 & 10.0 / Linear Fluorescent Bulbs , men er så masse forskjellig så vet ikke om det er noen av de som er å anbefale?
LeoSpot er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-02-2011, 11:02   #4
Reptilfreak

LeoSpot sin avatar

Standard

Noen som vet noe mer om lys eller planter?
LeoSpot er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-02-2011, 11:38   #5
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av LeoSpot Vis post
Den slangehulen, åpningen der ser jo veldig liten ut, kommer en fullvoksen leos seg inn der?
Kommer seg veldig fint inn der
Angående planter så trenger ikke en Leopardgekko planter, men du kan jo alltid dekorere med plast planter
Svar med sitat
Gammel 17-02-2011, 12:16   #6
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
Meldinger: 514
Standard

Hvis leopardgekkoen din tar fòr fra pinsett er det ingen grunn til å ikke ha levende planter sett bort i fra at du må vanne og passe på disse også. Dersom gekkoen ikke tar fòr fra pinsetten så er du nødt til å lese og finne planter som ikke er giftige ettersom fòrdyrene som regel er altetende og garantert vil spise på plantene.

Få gekkoen til å spise direkte fra pinsett, så er det ikke noe i veien for å ha levende planter. Bare husk at plantene krever sitt ifht habitat, varme og fukt de også.
Genetics er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
fuktboks leo seigdama Leopardgekkoer og andre Eublepharis 22 28-02-2008 12:25
Fuktboks med torv? Renor Gekkoer 10 20-01-2008 20:35
fuktboks, hva og hvordan?? Juliette Terrarier 18 08-10-2007 12:30
Fuktboks til Skeggiser? Adriano Agamer 3 07-09-2007 21:13
Fuktboks, nødvendig? Tarantellen Gekkoer 15 11-06-2007 21:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:47.