| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bergen
Alder: 22
|
Jeg lurer på noen ting.
Ser det er mange forskjellig styrker på lysene, hvilket bør jeg ha til en leopardgecko? Hun står i et exo terra på 90x45x45, hvis det har noe å si.. I tillegg så har jeg nå en kakeboks som fuktboks.. Går det an å kjøpe en fuktboks i dyrebutikk/nett eller noe sånt? Som ser litt finere ut.. evt om noen har tips til en fin fuktboks.. Så vil jeg gjerne ha noen planter i terrariet, gjerne ekte planter. Har lest at leoser ikke spiser på disse, men sirissene kan gjøre det å da får leosene i seg ting de ikke skal.. Så er det noen planter som er trygge og ha? som det ikke gjør noe om serissene spiser litt på? Mulig det kommer flerespørsmål etterhvert.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
til fukt boks går det ann å bruke en slik Exo-terra slangehule medium
til lys bruker jeg en slik pære selv å ser ut som det fungerer bra for min leos Exo Terra Sun Glow halogen 35w GU-10 å en slik som jeg har skrudd i skråtaket over terra http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156773554 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar!
Den slangehulen, åpningen der ser jo veldig liten ut, kommer en fullvoksen leos seg inn der? ![]() Og jeg skal ha noen av disse lysene Exo Terra : Repti Glo 2.0, 5.0 & 10.0 / Linear Fluorescent Bulbs , men er så masse forskjellig så vet ikke om det er noen av de som er å anbefale? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Noen som vet noe mer om lys eller planter?
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
![]() Angående planter så trenger ikke en Leopardgekko planter, men du kan jo alltid dekorere med plast planter
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Hvis leopardgekkoen din tar fòr fra pinsett er det ingen grunn til å ikke ha levende planter sett bort i fra at du må vanne og passe på disse også. Dersom gekkoen ikke tar fòr fra pinsetten så er du nødt til å lese og finne planter som ikke er giftige ettersom fòrdyrene som regel er altetende og garantert vil spise på plantene.
Få gekkoen til å spise direkte fra pinsett, så er det ikke noe i veien for å ha levende planter. Bare husk at plantene krever sitt ifht habitat, varme og fukt de også. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fuktboks leo | seigdama | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 22 | 28-02-2008 12:25 |
| Fuktboks med torv? | Renor | Gekkoer | 10 | 20-01-2008 20:35 |
| fuktboks, hva og hvordan?? | Juliette | Terrarier | 18 | 08-10-2007 12:30 |
| Fuktboks til Skeggiser? | Adriano | Agamer | 3 | 07-09-2007 21:13 |
| Fuktboks, nødvendig? | Tarantellen | Gekkoer | 15 | 11-06-2007 21:41 |