"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier terrariet mitt. hva syns dere?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-02-2011, 18:25   #1
Reptilfreak

monjanse sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Hamrane 13, 5563 Førresfjorden Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 70
Blog Entries: 14
Standard terrariet mitt. hva syns dere?

dette er pinnedyr terrariet mitt. syns dere det er fint inredet, eller bør jeg endre på noe?
Vedlagte miniatyrbilder
terrariet mitt. hva syns dere?-img_1644.jpg  
monjanse er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-02-2011, 19:10   #2
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Kanskje du bør få noen ekstra pinner og slikt opp i høyden? Så utnytter du plassen litt mere

Ellers stort og fint terrarium
Svar med sitat
Gammel 15-02-2011, 19:30   #3
Reptilfreak

monjanse sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilicious Vis post
Kanskje du bør få noen ekstra pinner og slikt opp i høyden? Så utnytter du plassen litt mere

ok. tusen takk for forslaget.
monjanse er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-02-2011, 20:48   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilicious Vis post

Jeg tror ikke de "pinnene" der klatrer så mye(som adult) rett meg om jeg tar feil

Ellers var jo terraet fint,litt spesiell bakgrunn..
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-02-2011, 07:45   #5
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Jeg tror ikke de "pinnene" der klatrer så mye(som adult) rett meg om jeg tar feil

Ellers var jo terraet fint,litt spesiell bakgrunn..
Muligens jeg som var kjapp i avtrekkern her. Leste pinnedyr, såg et vanlig pinnedyr på profilbildet hennes, og trodde det var disse det var snakk om.

Ser nærmere inni selve terra, og ser ut som det er et insekt der, type bladinsekt e.l.

Da har du det sikkert fint til de! Så får de i tillegg gjøre seg kjent med litt geografi..
Svar med sitat
Gammel 16-02-2011, 12:02   #6
Reptilfreak

monjanse sin avatar

Standard

det store insektet er en hunn Eurycantha calcarata, og de andre pinnedyrene jeg har er indiske pinnedyr. er Eurycantha calcarata også sånne pinnedyr som er tvekjønnet og ikke trenger mannepinnedyr for å få befruktede egg?
monjanse er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-02-2011, 12:07   #7
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av monjanse Vis post
det store insektet er en hunn Eurycantha calcarata, og de andre pinnedyrene jeg har er indiske pinnedyr. er Eurycantha calcarata også sånne pinnedyr som er tvekjønnet og ikke trenger mannepinnedyr for å få befruktede egg?
Dette fra Kristian262 her inne på RF.

Mat: De spiser bringebærblader, bjørnebærblader, eik og eføy. Dette er ikke en veldig kresen art så flere blader kan prøves, men pass på at de ikke er giftige. NB: helt nye, lysegrønne blader er giftige.
Luftfuktighet: ca 70%
Temperatur: Ca 22-28 grader
Størrelse: Hunnen: ca 13-15cm, hannen 10-12cm
Kjønnsforskjell: Hunnen er lenger enn hannen. Hannen har en stor pigg på hvert bakbein. Hanner av denne arten bør ikke håndteres pga. at de har store torner på bakbeina som de klemmer sammen om de føler seg truet (tornene kan gå igjennom huden på fingrer, men skjer sjeldent).
Formering: Seksuell formering,
Egg: Klekker etter ca et halvt år. Eggene er avlange, ca 4mm bred og ca 6mm lang. Nymfen som kommer ut er ca 2 cm lang.
NB: Ha kun en hann per terra pga. (i hvert fall like mange hunner som hanner). Hanner vil kjempe om hunn-pinnedyr.
Terrarie: Det er lurt å ha et terrarie som er stort hvis du har flere par i samme bur. For et voksent par og noen unger er et terrarie på 30x30x45 (LxBxH) fint. For to par og noen små er et terra på 45x35x45 (LxBxH) fint.
Levealder: ca 1 år
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva syns dere om salg av reptiler i dyreforretninger Kris10an94 Lover og regler 30 22-07-2009 14:41
Terrariet mitt er et akvariumsbord... Olsern Terrarier 32 09-12-2008 13:15
Brosjyre, hva syns dere? Chibi Småprat 16 25-05-2007 19:58
Her er det nyinnredede G.Rosea terrariet mitt _Nagash_ Taranteller 27 08-09-2006 04:42
Hva kan jeg ha oppi terrariet mitt? aleXXX Terrarier 5 31-05-2005 18:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:47.