| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Fant ut at det var på tide at Bendel, vår kongesnok, skulle få seg et nytt hjem da han hadde vokst seg for stor for sitt gamle.
Brukte samme strategi som leo-terra'et jeg bygget en stund tilbake. Første steg var å bygge rammen. Her brukte jeg 48x48 mm reisverk og vinkelbeslag. ![]() Deretter skrudde jeg fast takess-plater på utsiden av rammen, og skar til isopor-plater som jeg la på innsiden. ![]() Neste steg var å bruke fugeskum i sprekker og hjørner, samt å lage et lite fjell av isopor. ![]() Så var det tid for husfixen. Denne er kjempeflott for å få bort "isopor-effekten" man får hvis man maler rett på isopor, og gir alt en mye mer naturlig tekstur. ![]() Etter husfixen var god og tørr gikk vi løs på malinga. Hadde egentlig tenkt å gå for en mer ørken-look, men ettersom de 2 andre store terra'ene på dyrerommet har det, så bestemte vi oss for å lage det litt mer "frodig". ![]() Det var deretter på tide med dekorasjon. Det begynte i det små... ![]() .... og tok til slutt helt av ![]() ![]() Omsider ble glassplaten limt fast med silikon. Her kunne jeg gjort litt bedre arbeid, men dog, slik ble det. Bark ble lagt i bunn, hule og vannskål/bad ble satt inn. Bendel fikk også lov til å utforske sitt nye hjem på dette tidspunktet. ![]() Han fant det selvfølgelig for godt til å være sant, så han gjemte seg heller bak en blomst. ![]() Det gjennstår fortsatt noen småting. Et par ekstra huler, lys, og lufting.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kongesnok og melkesnok | Lint | Snoker | 12 | 21-04-2008 00:13 |
| Kongesnok og terrarie | stinelur | Snoker | 5 | 21-12-2007 07:19 |