"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-02-2011, 21:51   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 57
Standard Sprekk i glassbunn

Kan jeg stille de som laget varmematten ansvarlig for at glasset på terrarie mitt sprakk? Det sto nemlig på informasjonen som fulgte med matten at det ikke trengtes dimmer eller timer, hvis dyret da ikke var veldig kravstor på nøyaktigheten på temperaturen. Så jeg satte den på uten timer eller dimmer og glasset sprakk etter 1.5uker.
Sondre er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-02-2011, 22:30   #2
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Du kan nok ikke holde produsenten ansvarlig for det.
Det bør være litt luft mellom terra og møbelet. Hvis terra står helt nedpå møbelet med matta mellom, blir matta/glasset svært varmt og da skal det ikke mye til før det sprekker.
Litt vekt fra innredningen eller ett par dråper vann på glasset, så sprekker det med en gang.
Matta kan gjerne ligge helt inntil glasset, men det BØR være litt mellomrom mellom terra og møbelet.
Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 01:32   #3
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sondre Vis post
Kan jeg stille de som laget varmematten ansvarlig for at glasset på terrarie mitt sprakk? Det sto nemlig på informasjonen som fulgte med matten at det ikke trengtes dimmer eller timer, hvis dyret da ikke var veldig kravstor på nøyaktigheten på temperaturen. Så jeg satte den på uten timer eller dimmer og glasset sprakk etter 1.5uker.
Smør på litt silikon som du kjøper i zoo butikken.gni det over sprekken.la det tørke(spør betjeningen hvor lenge eller les på silikon boksen).bare husk å sett dyret ett annet sted til det er ferdig herdet.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 11:57   #4
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Tror du sparer noen kr på å kjøpe akvarie silikon på clas ohlson eller biltema.. Bør stå i 24 timer.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 16:54   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 57
Standard

Takk for alle svar =)
Sondre er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Sprekk i "nebbet" roffe Skilpadder 9 29-11-2008 10:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:47.