| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Jeg lurer i grunn på hva som finnes der ute av små skapninger som jeg har mulighet til å ha? Jeg leser side opp og side ned om de forskjellige dyrene, og drømmer meg vekk. Jeg har kun praktisk erfaring med leopard gekko, pinnedyr av forskjellige sorter, knelere, gresshopper, sommerfugler og kampfisk når det er snakk om små dyr, så jeg har altså ikke all verden av erfaring. Jeg har en del bur, blandt annet et helt nytt exo terra på 30x30x45, hva kunne jeg ha hatt i dette av smådyr? Jeg tenker i grunn bare høyt og vil få sagt at jeg aldri hadde tatt til meg et dyr før jeg hadde lest meg opp om de, og følt meg klar til å kunne gi de et godt hjem hvor de får alt de trenger. Jeg er rett og slett på utkikk etter info om hvilke dyr som kunne ha vært aktuelle for en som meg. Kan nevne med en gang at jeg ikke er ute etter edderkoppdyr. Noen som har lyst å tenke høyt med meg?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 28
|
Hei....
jeg har akkurat skaffet meg skilpadde og angrer ikke på det men det er kanskje ikke i den rettningen du tenker? vil du ha giftige dyr? skorpion eller scolopender? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
tror ikke vi får plass til ei skilpadde der altså. Tror vi tenker meg i retningen amfibie, insekt, små gekkoer.. og lignende. Tenker først og fremst noe som får plass i det nyeste buret og nå er jeg ikke erfaren innen skilpadde, men blir ikke de ganske store så 30cm i bredde og dybde blir litt lite?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Disse hadde vert fin i et godt beplantet terra på den størrelsen.
Repti.net / Reptile for sale / SØRGEGEKKOER SELGES |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kom til å tenke på hva med noen søte små frosk?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Leos tror jeg nok ikke jeg kommer til å trykke inni det buret nei
Leosen min har et bur på 90 i bredde, 45 i høyde og dybde. Noen leoser er større enn andre og motsatt, men ikke så stor forskjell at noen har plass i det buret nei. Det største problemet vår er nok hvor vi bor, er svært lite å få tak i uten å måtte reise land og strand.Hvor store blir sørgegekkoer?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har sykt lyst på frosk! men ingen erfaring (bortsett fra norske) og de er vanskelig å få tak i.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Her er et care sheet om sørgiser:Mourning Gecko (Lepidodactylus lugubris) Care Sheet - Geckos Unlimited
(de blir vel rundt 10cm) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
det må da være noen her inne som kan sette deg i kontakt med de rette froske folka?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine to. | Thommas88 | Mine virvelløse dyr | 3 | 21-07-2010 01:11 |
| Mine dyr:) | parahybana_freak | Boa og pyton | 13 | 15-03-2010 21:33 |
| Nytt kamera, nye muligheter | Torsteindale | Medlemmene | 19 | 29-10-2008 13:24 |
| Mine dyr. | Joystick | Medlemmene | 4 | 16-08-2008 18:36 |
| Mine dyr | Skorpion75 | Andre øgler | 15 | 01-07-2008 21:06 |