| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: øst/hamar
Alder: 25
|
Hei. jeg heter meg en 1,5 meter lang tiger pyton i morgen. og driver og bygger opp et SVÆRT terrarie nå.. men jeg lurer på om det går ann og kjøpe vanelig bark på plantarsen., for en liten sekk på 20 liter med bark på dyrebutikken koster over 600kr. og jeg trenger mye,,
går det ann og bruke vanelig bark. isåfall må jeg gjøre noe spesiellt med den? håper på svar fort.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Hei! Tiurtorv som du får kjøpt i 110liters sekker på plantasjen funker veldig bra. Koster vel 80-90kr. Bruker det i bunn også sprer litt reptilbark på toppen hvis jeg har. Så lenge det er naturlig og ikke inneholder gjødsel eller andre ulumskheter så skal det gå bra. Bristols selger 75liters sekker med bark. Har ikke prøvd den selv men vil tro den er like bra som den til 600kr. Så hvis du gjør som jeg har gjort og har bark i toppen så holder 75liter leeenge. Bark 75 Liter - Bristols.no - Din dyrebutikk på Internett
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
takk for info.. har kjøpt vanelig bark nå.. som det står at det ikke er noe gjøsel og sånn i. men vil være på den sikre siden.. lukten av barken når du opner den er vel på grunn av fuktig bark. henter slangen i morgen så vil den skal ha det bra
slangen har ligget i en sekk på et badegulv en stund nå. grunnen til jeg henter den og tar på meg ansvar er at jeg mener det er galt at et så pent dyr skal ligge og bli glemt.. men første gang jeg har slange.. noen Veldig begynner råd og gi noen ?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Beste rådet noen kan gi er å lese alt du kan om slangen både før og etter du henter den
![]() Lykke til! |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
Sitat:
det er jo i så fall helt drøyt dyreplaging!!godt du lager terra å henter den i morgen, den kan jo ikke ha det godt når den bor i en sekk lykke til med ny slange ![]() Mvh. Knut |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
takker og bukker
har lest om dem siden jeg var liten og leser som en helt nå om dagen men føler jeg ikke vet nok enda.. veldig fersk på oi eie slange. vanskelig og finne info om Tiger pyton synes jeg.. og terrariet er SVÆRT og av finer lignende plater.. så redd for åssen det blir av råte osv senere.. men skal bygge nytt bare pengene sier ja til det noen som har noe info om Tigerpyton her inne da ? finner liksom ikke noe. den jeg henter er ca 1,5 meter lang.. hvor gammel kan den være da ?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
lagt til et album nå av det "Terrarie" jeg har satt opp.. plis si ifra vis dere ser jeg har glemt noe eller dere ser noe som må gjøres noe med
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Det er en del info å finne dersom du googler "Python molurus caresheet" f.eks
På engelskspråklige sider kalles tigerpyton oftest for, burmese python (python molurus bivittatus). Når det gjelder alder på slangen din, så fant jeg dette: "these animals have a rapid growth rate, and will often exceed 2.1 meters (7 feet) in length in a year if cared for and fed properly." Lykke til med slangen! Fantastisk flotte dyr, men for store for meg, siden det i perioder er barn i hus. Les og spør!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
da har jeg fått inn slange, den hadde til og med skiftet ham i en liten ryggsekk.. fått gitt den ei rotte. og hugger etter alt som kommer inn dit.. så skal gi han ei rotte til. forhåpentligvis går det ann og håndtere den om noen dager
vis ikke får jeg vondt
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Underlag | even123 | Skilpadder | 1 | 28-05-2009 18:48 |
| Utstyr underlag i Terrariet | M4RI4NN3 | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 23-03-2009 19:57 |
| melormer underlag? | duefjes | Andre insekter | 5 | 05-12-2007 13:32 |
| Underlag til leo'ser | Tarantellen | Gekkoer | 7 | 29-06-2007 21:55 |
| Underlag til skjeggis | DaffyDuck | Agamer | 2 | 10-04-2007 08:11 |