| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Igår kjøpte eg meg en biltema fogger, en PVC/Trykkslange (25mm) og en timer.
<-----Legger ved ein liten youtube film, for å vise den på full styrke. " title="YouTube - Biltema fogger, 25mm PVC/trykkslange." target="_blank">YouTube - Biltema fogger, 25mm PVC/trykkslange. Har testa fukteren i terrariet og med timer innstillt på hver 3. time med 5-10 minutters fogging, så holder terrariet ca akkurat 80%. ![]() Da har eg fogger innstilt på 1/3 styrke ca, så det bare kommer fint inn under noen falske planter. Trykkslangen passer perfekt inn i luftfukteren. Anbefaler denne på det sterkeste, og kjøper du timer i tillegg, og stiller inn på samme måte jeg har stillt inn min så har du vann i noen dager. ![]() (Husk at vannet bør byttes regelmessig uansett) Håper dette var til hjelp for folk som sliter litt med for lav fuktighet i terra/vivariet sitt. ![]() Luftfukter 249,- PVC slange 229,- (Hadde bare 10 meter inne) ![]() Digital timer, mini 69.90,-
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
jeg er ikke så begeistra for de foggerene. de funker sikkert knall for tellaer. men ikke for større dyr. prøv & stikk nesa ned i tåka & ta deg et skikkelig magedrag
hehe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Dette har eg prøvd.
Ikke så veldig gøy når den står på full guff.Jeg har den nå til mine slanger, men ikke mer enn 1/3 av full guff, så legger seg aldri noen tåke/dis i terraet. Fuktigheten bare stiger jevnt og trutt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Ville vært litt forsiktig med å holde luftfuktigheten konstant på så høye nivåer. Det er bedre for dyrene om du lar det tørke litt mellom fuktingen.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Akkurat nå må eg holde fukten oppe på et høgt, stabilt nivå, da begge har allerede vært melkehvite i skinnet og gått tilbake til normalfarge, så hamskifte er rett rundt hjørnet.
Men ja, stiller timeren annerledes når hamskifte er over.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Dette ser jo brukbart ut, men kanskje litt overkill for f.eks en tarantell i et 30x30x30 terra eller lignende?
Eller er det bare å stille inn så man kan ha lavere effekt og tidsperiode med fogger på?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja, bare til å stille inn ønsket fogger effekt.. Ganske genial faktisk. Hadde slangene ute av terra og kjørte full styrke i 10 minutt.. Kunne ikke se en ting.
Slik som jeg har stillt inn min så legger det seg ikke noen tåke nå, har ca 1/3 styrke på, men fukter øker jevnt og trutt.
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Norge
|
Sitat:
Jeg aner ikke når denne tråden ble postet, søkte bare på "luftfukter reptiler" på google og endte opp her Søkte på biltema.no etter denne maskinen, er der fortsatt
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Kjøpte min i begynnelsen av oktober, og har sett de har de enda.
![]() Slangen brukes til å føre fukten/tåken ned i terrariet. Send meg ein mail på pm, så kan eg evt sende deg noen bilder.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Biltema blåsesand? | telia | Taranteller | 15 | 15-06-2010 02:02 |
| Youtube | evak | Generelt om reptiler | 1 | 13-07-2009 18:58 |
| YouTube! | Gibbs | Småprat | 5 | 27-02-2009 16:46 |
| YouTube filmer | Viridovipera | De "ekstra" eksotiske herptilene | 3 | 16-06-2008 20:26 |
| 0,1-0,7 mm sand fra biltema? | Sistine | Øgler | 3 | 18-09-2007 19:43 |