| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Jeg stakk innom Plantasjen (når jeg oppdaget at vi faktisk hadde det her i Tromsø
) for å kjøpe Tiurtorv.Her fikk jeg vite at Plantasjen ikke tok inn Tiurtorv lenger da lev. var konkurs. Det eneste alternativet innen ugjødslet torv de hadde er noe fra Hasselfors Garden som heter Solmull. Kostet 150,- for 150 l. sekk. I følge pakken er dette 100% naturlig torv uten noen som helst tilsetninger. Noen som har erfaring med å bruke dette merket?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Stemmer det. Han sa de hadde en variant Solmull MED gjødsel.. Hvit og gul forpakning.
Dette er da den UTEN tilsetninger. Hvit og Grønn forpakning. Hans "personlige" mening i butikken var at dette var like bra som Tiurtor og skulle være uproblematisk..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Mener tuirtorven er bedre,fordi som lompah skrev så kan det sette
seg fast på tellaer osv.. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Så den går, tiurtorven er best men har man ikke annet valg så er det jo den ugjødsla solmullen det nest beste (merk at dette er min personlige mening). Har du hørt litt i andre forretninger enn plantasjen? Finner selv ikke tiurtorven hos plantasjen, men har funnet det hos andre hagesentre...
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Vi e jo ikkje akkurat bortskjemt med hagesentre her oppe da.. Blei som sagt overraska når æ fant ut vi hadde plantasjen..
![]() De plante/blomsterbutikkan æ har snakka med hadde ikke ugjødslet jord i det hele tatt.. Eneste jeg kom på mens æ skriv no e jo felleskjøpet.. Har ikke de en tilsvarende naturtorv?
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Titta litt på felleskjøpets nettsider... kan ikke si jeg finner noe ugjødsla torv der.... Du kan jo høre med smittsmule på forumet her da.. Han holder jo til i området oppi der, kanskje han har funnet noen som selger..?
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Da e det jaggu på tide å komme dæ nordover en tur..
![]() Skal høre med han men trur ikke han har vært pålogga på ei stund.. Vente på et svar fra han i et forum enda.. Får vel klare mæ med den solmullen i denne runden da. Den gjør jo inga skade selv om den e litt "sticky".. Måtte liksom ha litt på plass fort... Vente på posten blir levert i mårra (hoppe-opp-og-ned-i-stolen).....
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Blir vel ikke lenge til tenker jeg
Har en del slekt oppi der så ![]() Tja.. Aner ikke hvor aktiv han er her men... Tror PM er mer rette måten å få ordentlig kontakt med han Men solmullen er grei nok altså. Har selv brukt en hel pakke, og den er veldig fin i fargen, sett bortifra at den setter seg på alt som er å sette seg på Hehe, kjenner godt til følelsen av å vente dyr i posten. En gang satt jeg faktisk i bilen (som står parkert rett ved postkassestativet) og VENTA på at postbilen skulle komme. Nå høres jeg kanskje litt gal ut, men det var meldt grusomt varmt vært og det var to stk Poecilotheria's som skulle komme + at jeg skulle på harrytur med søstra mi hele dagen Så det var litt krise for at de skulle inn i leiligheten så fort som mulig, og at jeg selvfølgelig måtte få se dem i levende live etter reisen såå... been there, done that
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Lov å spørre kor du har slekt hen?
Ramle du no innom Tromsø vet æ om mange gode kaffeplassa. Det e vel ikke akkurat fare for varme no, heller motsatt.. Kommer også som a-brevpost så den har ikke vært lenge på tur men kjenne igjen følelsen om å måtte få den innomhus så fort som mulig ja.. ![]() Har ordna her til den i to daga no.. Til og med støvsugd sånn at det ser ordentlig ut her.. Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| HOWTO Tiurtorv-sand substrat | Freddy90 | Fakta-ark | 0 | 03-07-2010 21:17 |