"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-08-2010, 01:59   #1
Reptilfreak

Marianne10 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Oppi nord en plass
Alder: 45
Meldinger: 89
Question Spørsmål om Husfix

Jeg har ikke brukt husfix før og lurer på om det er noen spesiell husfix dere bruker, el er det bare én type?
Og må man male over husfix'en etterpå, el kan man bare bruke den som den er?
Marianne10 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-08-2010, 08:14   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Heisann.
Det blir en veldig sprø, litt skarp overflate etter du har satt det inn. Stoffet er vel ikke så veldig sundt å sleike på heller, så jeg ville malt det med egnet malieg etterpå. Penere blir det også, da husfix fargen er betong grå og kjedelig.

Anbefaler deg å bruke engangshanske rnår du smører på smørja, er ikke akkurat noen hudkrem det der, så du får lett tørre hender etterpå.

Vet ikke om det finnes flere typer, men finnes i hertfall forksjellige mengder. Jeg brukte en som var for småreprasjoner i hjemmet, noe jeg regner med at alle er for, da det heter husfix

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 23-08-2010, 12:45   #3
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
Meldinger: 590
Blog Entries: 1
Standard

jeg brukte noe liknende husfix (husker ikke navnet!) som jeg kjøpte på maxbo. Likte den bedre fordi den hadde litt lysbrun farge, og ikke den grå som husfix gir Dette fordi jeg brukte det når jeg satte fast steiner, og derfor ikke skulle male over den. Men skal man uansett male over, så spiller det jo ikke noen rolle hvilken man bruker av de
Svar med sitat
Gammel 23-08-2010, 14:03   #4
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 865
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_ Vis post
Stoffet er vel ikke så veldig sundt å sleike på heller, så jeg ville malt det med egnet malieg etterpå. Penere blir det også, da husfix fargen er betong grå og kjedelig.
Husfiks ikke bare er betongrå, den er betong! Eller rettere, den er betongbassert sparkel. All husfix fungerer på samme måte, forskjellen er i større grad hvor mye vann du blander i den.

Grunnen til at Husfixen er utrivelig mot hendene er at den består av lesket kalk, som rett og slett tærer på organisk materiale. Hvis du har jobbet med sement noen gang er effekten (og virkestoffene) tilsvarende.

Hvis du vil ha en annen overflate enn de skarpe kantene Nagash nevnte, kan du eksperimentere med å blande inn litt sand i massen.

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 00:46   #5
Reptilfreak

Marianne10 sin avatar

Standard

Tusen hjertelig takk for alle svarene!

Det jeg egentlig tenkte på var å male ett strøk, og så ett strøk tilsatt med finsand. Vet jo den er kjedelig grå, men hadde lyst å ha den slik og heller lage bare litt enkel sjattering i noen av sprekkene.
Men hvis skjeggisen blir syk hvis han slikker på det så blir jeg bare nødt å male over hele greia.
Jeg trodde at når husfixen var ferdig-tørket og herdet så ville det ikke gjøre noe om han prøvde å slikke på det en el annen gang, men det kan han altså bli?
Marianne10 er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 07:06   #6
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 865
Standard

Nei, ikke mer enn han vil bli av å slikke på betong. Reaksjonen er utrivelig mens den foregår, når husfixen er størknet er den i praksis en kalkstein.

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 23:07   #7
Reptilfreak

Marianne10 sin avatar

Standard

Oki, da er den saken biff!
Tusen takk igjen!
Marianne10 er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-09-2010, 11:07   #8
Reptilfreak

piggtraad_faen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Nannestad
Alder: 30
Meldinger: 3
Standard

eller slipp Husifx og gjør det på denne måten:

Vitrineskap-terrarie
piggtraad_faen er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... Elvis Taranteller 17 03-02-2010 18:23
Casco husfix som våtromsmembran?? Olliw Terrarier 1 04-06-2007 11:37
Husfix Olliw Terrarier 10 29-03-2007 06:21
To spørsmål Commoncroc Andre insekter 14 15-03-2006 20:11
Har et spørsmål?? badmann Taranteller 12 30-12-2005 15:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:43.