| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Oppi nord en plass
Alder: 45
|
Jeg har ikke brukt husfix før og lurer på om det er noen spesiell husfix dere bruker, el er det bare én type?
Og må man male over husfix'en etterpå, el kan man bare bruke den som den er? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann.
Det blir en veldig sprø, litt skarp overflate etter du har satt det inn. Stoffet er vel ikke så veldig sundt å sleike på heller, så jeg ville malt det med egnet malieg etterpå. Penere blir det også, da husfix fargen er betong grå og kjedelig. Anbefaler deg å bruke engangshanske rnår du smører på smørja, er ikke akkurat noen hudkrem det der, så du får lett tørre hender etterpå. Vet ikke om det finnes flere typer, men finnes i hertfall forksjellige mengder. Jeg brukte en som var for småreprasjoner i hjemmet, noe jeg regner med at alle er for, da det heter husfix ![]() Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
jeg brukte noe liknende husfix (husker ikke navnet!) som jeg kjøpte på maxbo. Likte den bedre fordi den hadde litt lysbrun farge, og ikke den grå som husfix gir
Dette fordi jeg brukte det når jeg satte fast steiner, og derfor ikke skulle male over den. Men skal man uansett male over, så spiller det jo ikke noen rolle hvilken man bruker av de
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Sitat:
Grunnen til at Husfixen er utrivelig mot hendene er at den består av lesket kalk, som rett og slett tærer på organisk materiale. Hvis du har jobbet med sement noen gang er effekten (og virkestoffene) tilsvarende. Hvis du vil ha en annen overflate enn de skarpe kantene Nagash nevnte, kan du eksperimentere med å blande inn litt sand i massen.
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tusen hjertelig takk for alle svarene!
![]() Det jeg egentlig tenkte på var å male ett strøk, og så ett strøk tilsatt med finsand. Vet jo den er kjedelig grå, men hadde lyst å ha den slik og heller lage bare litt enkel sjattering i noen av sprekkene. Men hvis skjeggisen blir syk hvis han slikker på det så blir jeg bare nødt å male over hele greia. Jeg trodde at når husfixen var ferdig-tørket og herdet så ville det ikke gjøre noe om han prøvde å slikke på det en el annen gang, men det kan han altså bli? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Nei, ikke mer enn han vil bli av å slikke på betong. Reaksjonen er utrivelig mens den foregår, når husfixen er størknet er den i praksis en kalkstein.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Oki, da er den saken biff!
Tusen takk igjen!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Nannestad
Alder: 30
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Casco husfix som våtromsmembran?? | Olliw | Terrarier | 1 | 04-06-2007 11:37 |
| Husfix | Olliw | Terrarier | 10 | 29-03-2007 06:21 |
| To spørsmål | Commoncroc | Andre insekter | 14 | 15-03-2006 20:11 |
| Har et spørsmål?? | badmann | Taranteller | 12 | 30-12-2005 15:10 |