| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jagu har det begynte å vokse sopp i den ene terrariet mitt, aner ikke hvor det kommer fra, subtratet er en blanding av cocos humus og tiur torv.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
haha,jammen meg! Kanskje det er rester av noen frø fra en sopp i blandingen? Hvem som bor i terraet da?
Sopp og eller gress kan gro i terra om jorden er fuktig og den blir driti på av forskjellige dyr,men da er det snakk om fugler og andre dyr,ikke insekter
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det bor en Theraposa Apophysis tarantella der som skal ha høy luftfugtighet 70-80%, den er også veldig glad i mat, så kan tenkes den har gjødslet litt
![]() Soppen har vokst fram i løpet av de 4 siste dagene, kan se det har kommet masse hvite prikker i subtratet i fronten av terrariet. Tarantellanen skal ha et hamskiftet så jeg vil ikke grave så mye der nå ennå, jeg fjerner soppen og kaster det, sikkert ikke noe mat sopp. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Nei, det frister ikke, he he, har kastet det.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Utrolig hva som dukker opp i terrariene enkelte ganger. Har hat en type sopp som plutselig kom, over natten hadde de vokst seg ganske store, så døde de igjen iløpet av en dag. Nå har jeg en eller annen plante som vokser i boksen til en av slingsene mine
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skjeggagam vokser fint ;o) | nitta | Agamer | 16 | 24-05-2009 20:43 |
| Vannskilpadde med sopp | merete | Skilpadder | 8 | 27-03-2009 22:22 |