| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Alder: 20
|
har fått ett akvarium hos en venn på ca. 50liter, og fikk med de lysene på toppen, dette er da vanlige 25w pærer , lurte på om disse kan brukes da jeg skal bruke akvariet til en g.rosea som er en ørkenedderkopp, eller om de blir for varme og jeg kan våkne opp til lukt av svidd tarantell.
sorry for evt. skriveleifer, er på mobil |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
du kan vel bare teste
prøve noen timer uten tarantellen med et termometer inni der for å sjekke tempen. regner vel med at det skal gå bra men er man i tvil er det aldri negativt å teste ut.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Godt poeng
takk
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
bare for å si ifra, så klarer Rosea seg helt fint i alle temperaturer mellom 16 og 30 grader, men ideell temp er mellom 23 og 27 grader. varmere terra gir en mer aktiv tarantell.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jaa, skal kutte opp en sponplate eller lignende til toppen, med luftehull osv ^^
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Da går det bra
Har selv hatt tella i akvarie med gitter på toppen, og det gikk greit
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja, det blir jo en G.Rosea for starters. Så gitter går vel fint da den ikke vil klatre så mye rundt (bortsett fra de første dagene eller for fuktig torv.. eller at jeg får en han selv om jeg bestillte en hun (dyrebutikk >_<) menmen! skal nokk få ordnet seg!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Ja
Det blir min første edderkopp, så det skal bli morsomt!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan man ha i et akvarium? | Sebastian | Terrarier | 18 | 20-02-2012 15:10 |
| pinnedyr i akvarium | monjanse | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 2 | 21-10-2009 11:00 |
| varmematte, akvarium og substrat. | Baini | Terrarieutstyr | 4 | 19-10-2009 22:20 |
| Vask av akvarium..? | Kendra | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 01-10-2009 09:07 |
| Rengjøring av Akvarium\Terrarium | jarex | Terrarier | 5 | 09-07-2008 16:19 |