| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
|
Hei,dette spørsmålet har sikket blit spurt mange ganger, men jeg spør en gang til.
Nå som jeg skal ha en Leopard gekko om 2mnd, og jeg lurer på åssen jeg skal få temperaturen i de forskjellige stedene. men kan jeg kjøpe en sånn control boks som styrer temperaturen på dagen og på natten?? tar gjerne i mot tips, triks og hvordan dere gjør det, kanskje noen bilder også. Mvh. SAnder |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
legger til at terrariet er 120*45*45 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Du kan bruke varmelampe og varmekabler\varmematte i kombinasjon med en thermocontroller, denne styrer lys også.
Men du må sette deg ordentlig inn i hvordan du skal sette opp terra og hva dyret trenger før du velger hvilke produkter du skal bruke. Det finnes sikkert mange tråder om hvordan ett leopard gekko terra kan se ut. http://terrariehobby.no/ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Verden er VELDIG stor. og det plager dem ikke.
Men jeg skal kanskje ha to stk og jeg skal ikke ha en LG unge i det, venter til den har blitt større. Mvh. ''''sander |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Asker
Alder: 39
|
jeg har to terraer til leo'sene mine og bruker varme matte og varme lampe... legger du termostaten på varm side så kan du bruke varme lampen til og kontrolere varmen.. blir det for varmt så skrur du den av bare.
Prøv det først så slipper du og kjøpe inn unødvendig utstyr med en gang.. Det handler litt om og prøve seg frem for og se hva som fungerer best for deg. Og har du terraet stående et sted det er en rimlig jevn temp så ser du fort at det ikke er så vanskelig og få det som du vil ha det ![]() Husk bare at en varme matte/kabler skal dekke minst 1/3 del av terraet... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Det lurer jeg også på.. Tror jeg leste et svar om at problemet er mangel på gjemmesteder. For i naturen har de jo uendelig med plass, så klarer ikke å se hvordan det skal være mulig å ha et "for stort terra" så lenge man har nok av gjemmesteder..
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
![]() En leopardgekko på 25 cm blir plutselig temmelig stor i et så "stort" terrarie. Nei Størrelsen er kjempefin, her har du mange muligheter du kan fylde ut med!
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Takk for alle svar
![]() ![]() jeg får vel prøve litt forskjellig før jeg setter en LG inn i terrariet... |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| control, sander, varme, Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrariumet til pinnedyret ditt | Wilma | Pinnedyr | 2 | 02-12-2009 12:07 |
| Har problem med fuktigheten og varmen! | Bredo | Slanger | 6 | 21-03-2009 15:12 |
| Det store Terrariumet mitt?? | ruud | Terrarier | 22 | 11-03-2009 10:08 |
| varmen hos dubiar | cobra_kai | Andre insekter | 1 | 04-03-2007 17:09 |
| Hvordan ta opp? | john | Taranteller | 12 | 25-07-2006 13:20 |