| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Jeg har nå skaffet meg ett akvarium som er på målene 110x45x45. Det er gjort om til "terrarie" i den form av at den har en treplate i toppen med en avlang luke av netting. Jeg tenker å kjøpe inn isopor og husfix i morgen og begynne prosjektet. Blir dette veldig tungt? tenker da på husfix'en. Ser for meg at jeg ønsker en bakgrunn ala dette http://www.reptilfreaks.no/forum/att...r-dsc00435.jpg eller dette til karlkanibal lenger ned på siden: Terrarie bilder
Hvordan klarer dere å lage disse store bakgrunnene for å så få de inn i terraet/akvariumet? For om det dekker hele bakgrunnen, så må man ha det på skrå inn, og da er det vel viktig at det ikke er større enn at man får det inn på skrå. Hvordan rengjør dere disse bakgrunnene? Er jo mange som lager lange huler og sånt etc. Ser for meg at det kan bli vanskelig. Skal ha sand/torvblanding til substrat, og tenkte å prøve å finne noen egnede planter til å ha inni. Noen tips til planter som egner seg i ørkenterra (som forhåpentligvis ikke dør med en gang)? Det jeg egentlig lurer mest på, er hva utstyr jeg bør kjøpe for å få det mest optimale forholdene for leoser inni der. Skal gå 2 leoser i det er planen. Tenker da på lys og varme spesielt. Er jo ett hav av produkter å velge. Og så har jeg også hørt at tyngre akvarium/terrarium har en tendens til å sprekke der varmematten ligger. Er dette tilfelle, og isåfall er det noen måter å unngå det på? Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert, hehe. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Det finnes mange innlegg her inne om bakgrunnen og innredninger i terrarier. Bare å bruke søkefunksjonen.
her er et innlegg Ny Terrariebakgrunn!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Klikk deg inn på www.repti.net/carl, så finner du oppskriften på hvordan jeg lagde den gamle leos-bakgrunnen min. Det skal imidlertid sies at det ikke var alt som ble like praktisk, da leosene ikke gjorde helt som jeg hadde planlagt. Vannbassenget som bl.a. skulle holde fuktgrotten deres fuktig, ble tørrlagt, da de fant ut at det var et flott sted å gå på do - og et h*lvete for meg å rengjøre.. Så nå har jeg rivd ned hele bakgrunnen, men oppskriften på hvordan det kan bygges funker vel likevel..
Ikke helt sikker på om linken funker som den skal, så mulig du må kopiere og lime inn adressen i http feltet.. Nå ser forresten terraet mitt slik ut; ![]() ![]() Som du ser har jeg byttet ut den hjemmesnekra bakgrunnen med en man får ferdig - og heller innredet litt med stein og rot.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| innhold av terrarie-vulpino | Ghostgirl | Taranteller og skorpioner | 5 | 08-04-2009 12:49 |
| forslag til nettside innhold/navn | gekko 96agam | Småprat | 7 | 16-07-2008 13:53 |