| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Plastbokser til slings er jo forbruksvarer og jeg søker derfor noe tips fra alle andre som sitter i samme båt.
Selv kjøper jeg inn litt forskjellige bokser når jeg finner noe som ser ok ut. MEN jeg har ennå ikke funnet den perfekte plastboksen for slings. Som regel er de for store, for små, for sprøe, matte, uten lokk osv. Det jeg søker er egentlig bokser i blank plast der en ser godt inn. Størrelse bør være ca 10*10 cm eller deromkring. Firkantet eller rund spiller ingen rolle. Jeg syntes ikke disse pizzasausboksene er det optimale. er det noen som har funnet slingsboksen med stor B Og hvor finnes de eventuellt?De små plast terraene syntes jeg er helt håpløse da de er alt for luftige i toppen. Torven tørkes jo ut på null komma niks og det er vanskelig å holde noenlunde ok luftfuktighet.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
juvenile / større slings terrarie
Disse er ganske grei ![]() Her er vel den tråden jeg tenkte på,men er samme sak. 104% trygge terrarier, til skolopendere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det går også an å spørre om å få noen plastbokser fra ferskvareavdelinger på visse matbutikker! Har brukt en del sånne og syns de er kjempefine
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Rema 1000 har noen plastbokser til 18 kr per pakke. De finnes i tre størrelser. 10 bokser à 0.355 liter 8 bokser à 0.650 liter og 6 bokser à 0.950 liter.
Les mer her: Greie bokser til Slings/Juveniler « En krypblog
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takk for tisp folkens.
På europris fant jeg boksene allan linket til. juvenile / større slings terrarie 19.90 for de runde og 34.90 for de firkantede. Rett og slett glimrende
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg bruker også runde plastbokser til noen av dyrene mine.
Jeg har skjært hull i loket og satt inn myggnetting i stål for maksimal lufttilgang. Boksene er på ca 1 liter ![]()
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hvor kjøper du myggnettingen i metall Kristian 262
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Nå er ikke jeg Kristian da, men jeg kjøper min på Maxbo......
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har kjøpt nettingen på Coop Obs Bygg. De finnes også hos andre byggvareforhandlere. Jeg føler at det er vanskelig å få tak i, selv lette jeg i ca 10-15 byggvareforhandlere før jeg fant...
(Jeg har limt myggnettingen fast i lokket med limpistol)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slings | anders95 | Taranteller og skorpioner | 5 | 14-10-2009 21:35 |
| Slings | ChazzyG | Terrarier | 5 | 28-07-2009 16:15 |
| Plastbokser/beger med skrulokk? | Androctonus | Terrarier | 16 | 27-03-2009 16:48 |
| Tips i forhold til sending og hold av slings. | _Nagash_ | Taranteller | 2 | 13-01-2007 12:57 |
| Mat til slings | tovang | Fôrdyr | 6 | 12-04-2006 06:55 |