| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 23
|
Har ett terrarie her hvor det kan se ut som dugg på innsiden av glasset, men det virker som det er ett belegg. kjenner det er ruglete om jeg drar fingeren over. men uansett hva jeg prøver så går det søren ikke bort
prøvde å ta ett bilde men det synes ikke.jeg har prøvd å skrape med barberblad, autosol (poleringsmiddel), alle typer glassrens men det er helt håpløst... Noen som har vært borti lignende? evt hva jeg kan bruke for å få det bort? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
Prøv en sitron, som du deler i to og vasker over glasset med.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 21
|
sliter med dette selv><.. prøvde å vaske med klor i går,det funket ihvertfall ikke
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
har samme problem med ett gammelt akvarium som egentlig skulle vært på dynga for lenge siden. men tenkte jeg kunne bruke det som prøvekanin. så da har jeg prøvd å våtslipe med sandpapir på rondell (1000 papir) men ikke søren
![]() sitron funket forresten heller ikke
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Vel. Siden dere er inne på ekstreme metoder for å få dette rent vil jeg anbefale rødsprit. Det er ikke mye om står imot en reel dose rødsprit på en svamp med "skurre"flate på, ( for bruk i kjeler osv). Men skal dette være et terra senere kreves jo særdeles god rengjøring til slutt.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ringte å hørte med glassmesteren, eneste rådet han kunne komme med var å bruke bittelitt fuktet stålull. Det ville ikke lage riper. men ikke bruk stålullen flere ganger, da blir det riper. Han nevnte også noe om at hvis det har vært utsatt for mye fuktighet og sollys på en gang, så kunne man så si bare glemme å få det bort
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
|
syrebasert middel som for eksempel sitronsyre eller eddik. eller spesialvaskemidler og avkalkningsmidle.
er tips jeg har fått. hadde det på det ene akvarie for mange år siden . og det var en del kalk i vanne . og det satt seg på glasse og laget stygge merker . |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
|
vet ikke om det her kan hjelpe deg noe . ipp, Prduktpresenatasjon på Internett, messer.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Prøv med Eddik 35%, kan kjøpes i dagligvare forretninger.
Om det ikke virker kan du prøve litt hefigere syre, f.eks saltsyre 50% Vær obs på at det må ligge og virke noen timer før du skyller vekk syren. Husk at når du jobber med Syre så bruk hansker og vernebriller, det er ikke morro å få syre på hud eller i øynene. Skyll terrariet godt etter du er ferdig. Sist endret av Frogger; 26-02-2010 kl 15:53. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Små dyr i terrariet! | Seppola89 | Taranteller og skorpioner | 5 | 22-07-2009 20:09 |
| Enklest mulig rengjøring hos Melormerne | mandarin | Fôrdyr | 17 | 17-04-2009 23:36 |
| Vasking av glasset i terrariet. | Gussy986 | Terrarier | 6 | 02-03-2009 20:10 |
| Rengjøring av Akvarium\Terrarium | jarex | Terrarier | 5 | 09-07-2008 16:19 |
| Rengjøring av røtter/steiner/greiner??! | DevilDoll | Terrarier | 10 | 21-04-2008 15:58 |