| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Tenkte å lage meg et byggeprosjekt, et lite tropisk terra. Foreløpig bare med planter og slikt, men tilpasset dvergkameleoner om jeg skulle komme over noen
![]() Størrelse tenkte jeg rundt 45*45*60-70 eller noe slikt, kanskje litt høyere for å kunne skjule lyset. Sidevegger og bakvegg hadde jeg tenkt å ha i mørk akryl, samme med en kant oppe og nede i fronten. Front i klar akryl. Innvendig tenkte jeg xaxim på sidevegger og bakvegg. Problemet foreløpig er at jeg vil ha noe ventilasjon på sidene, men vet ikke hvordan jeg kan få det til å se pent ut. Det må jo da kuttes i xaximen også. Noen ideer? Drit i bildet inni, det var kun for å illustrere planter.
Mvh Janka Sist endret av Janka; 14-02-2010 kl 22:19. Begrunnelse: Glemte noe |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Det er ikke noen vei utenom tror jeg, du må kutte i Xaximen..
Slik jeg har gjort det tidligere har jeg hatt runde ventilasjonshull. Plasserer Xaximen der den skal være, og marker hullene med tusj eller noe annet.. Skjær deretter hullene i Xaximen litt mindre enn de er merket og lim dem på. Gitter/netting limer du forran hullene fra insiden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Nå har ikke jeg vært borti xaxim plater, men hvis de er bøylige så kan du bøye en teflonplate litt slik at den kommer ut fra veggen, gjerne klippe den så den står skrå og feste den slik at den overlapper hulle(du må selfølgelig ha gitter og da) Da kan xaximen overlappe ventliasjonshullene. er ikke lett og forklare hva jeg egentlig mener. bare og spørre, I verste fall så kan jeg tegne det og sende på mms
Mvh The Rebel |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Blir det ikke nok ventilasjon om du har på toppen og under døren i front da? Slipper isåfall styret med å tilpasse lufting på siden.. Om du har lufting under dørene vil dette også minske dugg på frontruta mye
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Sitat:
Pygméene er jo ikke så vanskelige når det gjelder ventilasjon heller. Takk alle sammen
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Trur det skal gå helt fint ja, har sett pygmeer har standarlufting =)
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Indisk pinne fukt, mugg, ventilasjon | Olliw | Pinnedyr | 8 | 30-05-2007 16:00 |